مکان‌یابی مجتمع تحقیقات انرژی و فناوری استان فارس نهایی شد

تهران-ایرنا- در راستای اجرای دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کاربردی کردن فناوری هسته‌ای در زندگی مردم، پاسخ به نیاز جامعه و بهره‌مندی عموم جامعه از کاربردهای فناوری هسته‌ای یک گام مهم در این حوزه برداشته شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی ایرنا؛ در مراسمی با حضور معاون سازمان انرژی اتمی ایران و رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای، مکان‌یابی مجتمع تحقیقات انرژی و فناوری استان فارس نهایی شد.

این مراسم با حضور سید امیرحسین فقهی معاون سازمان انرژی اتمی و جمعی از مسوولان پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، مسوولان استانداری فارس، نماینده سازمان محیط‌زیست، نماینده منابع طبیعی و جمعی از مسوولان دانشگاه شیراز برگزار شد.

در این مراسم مسوولان پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای و نیز مدیران استان فارس ضمن بازدید از اراضی منتخب، ساختگاه برتر را با در نظر گرفتن معیارهای ایمنی بیان‌شده در الزامات، نتیجه ارزیابی کاربری راکتور، پاسخ به نیاز جامعه و ضوابط فنی مرتبط انتخاب کردند.

صورت‌جلسه واگذاری زمین به‌منظور آغاز فرایند اجرایی و تهیه گزارش‌های ارزیابی ساختگاه و ارزیابی اثرات محیطی آن تنظیم شده است.

بر اساس ابلاغ مهندس اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران، پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای به‌عنوان سازمان بهره‌بردار و دارنده پروانه بهره‌برداری راکتور تحقیقاتی آموزشی استان فارس تعیین شده است.

پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار سازمان انرژی اتمی ایران در احداث مرکز هسته‌ای استان فارس، مستندات لازم به‌منظور اخذ موافقت اولیه احداث مجتمع تحقیقات انرژی و فناوری در استان فارس را تهیه کرده و همچنین موافقت اولیه ساخت آن، از مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور اخذ شده است.

در طول 3 ماه گذشته، بازدیدها و ارزیابی‌های لازم از اراضی مستعد پیشنهادی استانداری فارس توسط تیم‌های کارشناسی و مدیریتی پژوهشگاه و نیز پیمانکار پروژه انجام شده است.

گفتنی است، احداث مجتمع تحقیقات انرژی و فناوری در راستای اجرای دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کاربردی کردن فناوری هسته‌ای در زندگی مردم، پاسخ به نیاز جامعه و بهره‌مندی عموم جامعه از کاربردهای فناوری هسته‌ای و مطابق با سیاست‌های سازمان انرژی اتمی ایران، توسط پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای دنبال می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha