۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۵
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85152213
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حماس: سخن نتانیاهو علیه کشور فلسطینی، جلوه فاشیستی اسرائیل است

تهران-ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر جلوگیری از تحقق ایده تشکیل کشور فلسطینی تاکید کرد که چنین اظهاراتی نشان از فاشیست بودن رژیم اشغالگر اسرائیل و کابینه آن است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری العهد، جنبش حماس در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر کابینه فاشیست رژیم اشغالگر مبنی بر لزوم تلاش برای ریشه کن کردن ایده تشکیل دولت فلسطین، از اهداف فاشیستی این رژیم مبتنی بر ایده نسل کشی، پاکسازی نژادی و شهرک سازی اشغالی و غیرقانونی پرده برداشت.

در این بیانیه آمده است: این امر مستلزم آن است که رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین و سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در تعهدات خود با رژیم اشغالگر و مذاکرات بیهوده با آن تجدید نظر کرده و هرگونه همکاری و هماهنگی امنیتی با آن را متوقف کنند و همچنین جهت قطب نمای خود را به سمت تحکیم موقعیت ملی در برابر اشغالگری اسرائیل و تداوم مقاومت و نبرد تا زمان زوال آن تغییر دهند.

جنبش حماس در ادامه از کشورهای عربی خواست که سازوکار تحریم رژیم صهیونیستی را فعال کرده و تمامی اشکال سازش و عادی سازی روابط با آن را متوقف کنند.

این جنبش همچنین از جامعه بین‌الملل و سازمان ملل خواست که چنین مواضع ناشایست را محکوم کنند؛ چراکه این مواضع و اظهارات قوانین بین‌المللی را نقض کرده و صلح و امنیت در منطقه را تهدید می کند.

بیانیه حماس حماس پس از آن صادر شد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صبح امروز در نشست با کمیته امور خارجی کنست (پارلمان) این رژیم گفت: اسرائیل آماده دوران گذار از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین می شود.

وی ادامه داد: ما به تشکیلات خودگران نیاز داریم و باید مانع از فروپاشی آن شویم، ما آماده کمک مالی به آن هستیم، زیرا حفظ آن به نفع ماست. این تشکیلات در منطقه حضور خود، برای ما کار می کند.

این مقام رژیم صهیونیستی در پاسخ به سئوالی درباره آرزوی تشکیل کشور فلسطینی گفت: ما باید آرزوی آنها را برای تشکیل آن از بین ببریم.

محمود عباس ۸۸ ساله، ۱۹ سال گذشته و بعد از مرگ «یاسر عرفات» قدرت را در تشکیلات خودگردان قبضه کرده است. وی در چهار دوره گذشته مانع از برگزاری انتخابات برای تعیین رئیس این تشکیلات شده و جانشینی هم برای خود تعیین نکرده است. اوایل این ماه میلادی، وضعیت جسمانی وی به وخامت گرایید و دیگر توان جسمی اداره امور محوله را ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha