۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85152149
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تاکید نخست وزیر سوریه بر اجرای تفاهم نامه های میان تهران و دمشق

دمشق – ایرنا – نخست وزیر سوریه در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایارن در دمشق، بر لزوم افزایش همکاری های دو کشور در زمینه انرژی و برق و همچنین تنظیم برنامه های اجرایی برای تحقق مفاد تفاهم نامه هایی که میان روسای جمهور دو کشور به امضا رسیده، تاکید کرد.

به گزارش ایرنا ، «حسین عرنوس» نخست وزیر سوریه روز دوشنبه در دیدار با «حسین اکبری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق ، بر ضرورت تقویت همکاری ها در زمینه انرژی ،مشتقات نفتی و تولید برق و همچنین پیگیری همه موارد مورد تفاهم حاصل از دیدار اخیر آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه که در دمشق انجام شد ؛ تاکید کرد.

در این نشست همچنین بر لزوم گشودن افق‌های جدید برای روابط دوجانبه در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، بانکی، علمی، فناوری، بهداشت، بیمه و سایر بخش‌های مهم حیاتی و اتخاذ تمامی اقدامات لازم برای توسعه روابط اقتصادی، ارتقای مبادلات تجاری در سطح محلی تاکید گردید.

دو طرف درباره استفاده از ارزهای مشترک و ایجاد کانال های بانکی و افزایش و تنوع بخشی به پروژه های سرمایه گذاری مشترک گفت وگو کردند.

توسعه برنامه های اجرایی برای موافقت نامه و تفاهماتی که اخیراً بین دو کشور امضا شده به گونه ای که منافع مشترک را تامین کند و بازتاب مثبتی در دو کشور دوست داشته باشد، از دیگر محورهای گفت وگوهای نخست وزیر سوریه و سفیر کشورمان بود.

نخست‌وزیرسوریه بر اهمیت تشویق بخش‌های تجاری در سوریه و ایران برای تقویت همکاری‌ها و همچنین سرمایه‌گذاری در ایجاد مشارکت‌هایی که به بهبود واقعیت اقتصادی دو کشور در سایه محاصره و تحریم‌های اقتصادی اعمال‌شده بر آنها کمک می‌کند، تاکید کرد.

وی افزود: زمینه افزایش حجم مبادلات تجاری و گشایش بازارهای دو کشور با تسهیل راهکارهای مشترک و معافیت ها و همچنین غلبه بر مشکلات پیش روی کار مشترک فراهم است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق نیز با ابراز حمایت مستمر ایران از سوریه به ویژه در زمینه اقتصادی برای مقابله با محاصره اقتصادی، بر تمایل شرکت های ایرانی برای مشارکت در مرحله بازسازی به ویژه در حوزه انرژی تاکید کرد.

در این نشست قیس محمد خضر، دبیرکل ریاست شورای وزیران سوریه و آیتی کاردار سفارت ایران در دمشق حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha