رشته‌های جدید دانشگاهی باید پیوست اشتغال داشته باشند

تهران- ایرنا- معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هر رشته جدیدی که دانشگاه‌ها درخواست راه‌اندازی آن را دارند، باید پیوست اشتغال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، قاسم عمو عابدینی امروز (دوشنبه) در کنگره ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیاز محور افزود: آموزش مهارت محور در تمام مقاطع باید انجام شود.

وی ادامه داد: وظیفه دانشگاه تربیت انسان خردمند و توانمند است و باید برنامه ریزی برای ایجاد شغل انجام شود. البته باید تاکید کرد که ایجاد شغل وظیفه دانشگاه ها نیست.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: امسال در کدرشته هایی که شعل نداشتند، پذیرش دانشجو متوقف شد. البته این رشته ها کلا تعطیل نشده است؛ فعلا پذیرش دانشجو ندارد و اگر دوباره متقاضی وجود داشته باشد، دوباره دانشجو جذب خواهد شد.

وی گفت: امسال هزار کدرشته محل از دفترچه کنکور حذف شده است.

عموعابدینی درباره بورس صنعت نیز اظهار داشت: دانشگاه ها می‌توانند ۴۰ واحد از مجموعه واحدهای یک رشته را بر اساس نیازهای یک صنعت واحد ارائه کنند.

وی ادامه داد: همچنین مصوب کرده ایم، استادان فعال در صنایع در کنار اساتید دانشگاه آموزش لازم را ارائه کنند.

شبکه متخصصان آموزش عالی (شماع) رونمایی شد

شبکه ملی متخصصان آموزش عالی (شماع) همزمان با اولین کنگره ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیازمحور نیز در این کنگره رونمایی شد.

رشته‌های جدید دانشگاهی باید پیوست اشتغال داشته باشند

این شبکه با هدف گردآوردن گروهی از متخصصان آموزش عالی ایجاد شده تا به عنوان یک مرکز اصلی فعالیت و مسائل آموزش عالی را در قالب میزهای پژوهشی تعریف کند.

اکنوم ۱۳۰۰ نفر از متخصصان آموزش عالی در این شبکه عضویت دارند و هشت میز تخصصی در این شبکه تدارک دیده شده است. این میزهای پژوهشی با داشتن مدیر، دبیر و متخصص مساله را طرح و داده‌ها را جمع‌آوری کرده و یافته‌ها را به وزارت علوم ارجاع می‌دهند.

هم‌افزایی کل مجموعه دانشگاه‌های کشور برای بررسی مسائل حوزه های تخصصی و استفاده از همه ظرفیت های موجود مجموعه برای خارج شدن از وضعیت جزیره ای بررسی و حل مسائل هدف دیگر تشکیل این شبکه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha