محمدیان: به جذب مربی خارجی برای تیم ملی والیبال زنان هم فکر می‌کنیم

تهران- ایرنا- نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال با تاکید بر این که برنامه‌ریزی برای تیم ملی بانوان باید سنجیده و درست باشد، گفت: ترجیح ما استفاده و حمایت از مربیان داخلی است ولی اگر لازم باشد، به مربی خارجی برای تیم ملی والیبال بانوان هم فکر می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، آخرین تمرین تیم ملی والیبال دختران زیر ۱۶ سال ایران پیش از حضور در مسابقات رده‌سنی قاره آسیا امروز (دوشنبه) برگزار شد.

فریبا محمدیان نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تیم زیر ١٦ سال دختران امروز عازم مسابقات قهرمانی آسیا در چین می‌شود. فدراسیون جهانی والیبال، در راستای توسعه این رشته ورزشی، برای نخستین بار مسابقات رده‌های سنی قاره آسیا را برگزار کرد و فدراسیون کشورمان نیز حضور در این رقابت‌ها را در دستور کار خود قرار داد و برای انتخاب اعضای کادرفنی تیم زیر ۱۶ دختران، بیش از ٢٠٠ نفر را مورد ارزیابی قرار داد.

وی افزود: در برنامه آتی به دنبال آن هستیم تا این رده‌ سنی در دو ساختار (الف) و (ب) به کارش ادامه دهد. ما برای رده‌های سنی زیر ١٤، ۱۶، ١٨ و ٢٠ سال برنامه‌ای طراحی کرده‌ایم تا پشتوانه‌سازی کنیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال گفت: حضور در مسابقات چلنجر کاپ آسیا برای تیم ملی والیبال بانوان همچون مسیری برای رسیدن به قله‌های موفقیت است. به گفته داورزنی رئیس فدراسیون، اگر می‌خواهیم دختران ما نیز همچون مردان وارد مسابقات لیگ ملت‌های والیبال شوند، چاره‌ای جز حضور در مسابقات چلنجرکاپ آسیا نداریم و به همین دلیل بود که برای نخستین بار، دختران والیبالیست ما وارد رقابت چلنجرکاپ آسیا شدند ولی باید برنامه‌هایمان سنجیده و درست باشد.

محمدیان درباره احتمال انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی والیبال بانوان گفت: به دنبال داشتن بهترین‌ها هستیم و با توجه به این‌که به دنبال ارتقای سطح خود هستیم، ترجیح می‌دهیم از مربیان داخلی استفاده کنیم و از آن‌ها حمایت خواهیم کرد اما اگر لازم باشد به مربیان خارجی هم فکر می‌کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha