پیش بینی دبیرکل اوپک از رشد ۲۳ درصدی تقاضای جهانی نفت در ۲۰ سال آینده

تهران- ایرنا- "هیثم الغیص" دبیرکل اوپک پیش‌بینی کرد که تقاضا برای نفت تا سال ۲۰۴۵ با رشدی ۲۳ درصدی، به ۱۱۰ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، دبیرکل اوپک امروز دوشنبه اعلام کرد تقاضای جهانی نفت در حدود ۲۰ سال آینده به ۱۱۰ میلیون بشکه در روز خواهد رسید و تقاضا برای انرژی را در جهان ۲۳ درصد افزایش می دهد.

هیثم الغیص دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت در جریان سخنرانی در نشست انرژی آسیا که در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار شد، گفت: نفت در آینده غیرقابل جایگزین است.

وی با بیان اینکه تا سال ۲۰۴۵ ما شاهد افزایش تقاضای جهانی برای نفت تا ۱۱۰ میلیون بشکه در روز خواهیم بود، افزود که نفت تا آن زمان همچنان نزدیک به ۲۹ درصد از ترکیب انرژی مورد نیاز را تشکیل خواهد داد.

به نوشته این شبکه خبری، پیش‌بینی دبیرکل اوپک با چشم اندازهای قبلی که توسط آژانس بین المللی انرژی مبنی بر کاهش رشد تقاضای سالانه،ارائه شده در تضاد است.

آژانس بین‌المللی انرژی دو هفته پیش پیش‌بینی کرده بود که تقاضای جهانی برای نفت تا سال ۲۰۲۸ به ۱۰۵.۷ میلیون بشکه در روز می رسد و نسبت به سال ۲۰۲۲ تنها ۶ درصد رشد خواهد داشت. این سازمان بین المللی بیشترین مصرف نفت را مربوط به بخش های پتروشیمی و صنعت هوانوردی اعلام کرده بود.

اما دبیرکل اوپک با ارائه پیش بینی متفاوت از آژانس بین المللی انرژی، اضافه کرد که سرمایه‌گذاری ناکافی در صنعت نفت، چالشی برای بقای سیستم‌های انرژی کنونی خواهد بود و منجر به بروز آشوب در این حوزه می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha