۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85151732
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحلیلگران سیاسی: فرمانده واگنر به دنبال جلب توجه بود

تهران – ایرنا – تحلیلگران و صاحبنظران سیاسی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی سی ان بی سی ضمن رد این باور که رئیس جمهوری روسیه در شرف سقوط است، تاکید کردند که هدف فرمانده واگنر از شورش، جلب توجه به خواسته های خود بوده است.

به گزارش ایرنا، یان برمر، رئیس اندیشکده گروه اوراسیا امروز به این شبکه آمریکایی گفت که یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه واگنر، "در حال حاضر یک مرده متحرک است و بسیار متعجب خواهم شد که او تا چند ماه دیگر در میان ما باشد."

برمر با بیان این ادعا که رئیس جمهوری روسیه افرادی را به اتهام هایی بسیار خفیف تر از آنچه پریگوژین مرتکب شده زندانی و ترور کرده است، افزود: برای من غیرقابل تصور است که پوتین به او اجازه دهد بیش از حد ضرور زندگی کند.

این پژوهشگر آمریکایی ادامه داد: اما در عین حال، در حالی که پوتین به ‌طور بی‌سابقه‌ای محک خورد، حتی یک جدایی در ارکان ارتش، در دولت یا در میان الیگارش‌های روس رخ نداد. بنابراین هرکسی که معتقد باشد پوتین ناگهان در آستانه ترک قدرت است باید بداند که هنوز به آن مرحله نرسیده ایم.

تاتیانا استانووایا، کارشناس ارشد مرکز اوراسیا اندیشکده کارنگی روسیه نیز توییت کرد: هدف پریگوژین جلب توجه پوتین و به میان کشاندن بحث در مورد شرایط تداوم فعالیت‌های او از جمله ایفای یک نقش مشخص، امنیت و بودجه بود.

وی افزود: اینها خواسته هایی برای سرنگونی دولت نبودند، بلکه تلاشی ناامیدانه برای نجات تشکیلات (واگنر) بودند، به این امید که شایستگی های پریگوژین در گرفتن باخموت لحاظ شده و پوتین توجه جدی به نگرانی های او کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha