۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۴۱
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85151346
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پادشاه اردن: اسرائیل فرصت‌سوزی نکند

۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۴۱
کد خبر: 85151346
پادشاه اردن: اسرائیل فرصت‌سوزی نکند

تهران- ایرنا- پادشاه اردن از رژیم صهیونیستی خواست از اقداماتی که منجر به از بین رفتن فرصت‌های صلح (سازش) می‌شود، خودداری کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی اردن(پترا)، ملک عبدالله دوم روز یکشنبه در دیدار با «باربارا لیو» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک بر ضرورت خودداری رژیم اسرائیل از اقدامات یکجانبه، برهم زننده ثبات و نابود کننده فرصت های صلح تأکید کرد.

وی گفت: باید برای تحقق صلح (سازش) عادلانه و فراگیر براساس تشکیل دو کشور که ایجاد کشور مستقل فلسطین در چارچوب مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس را تضمین می‌کند، تلاش کرد.

پادشاه اردن افزود: باید تلاش ها برای آرامش و کاهش تنش در سرزمین های فلسطین افزایش یابد.

تجاوز و تعرض شهرک نشین های صهیونیست به فلسطینی ها در کرانه باختری در چند روز گذشته با حمایت و تشویق اعضای کابینه رژیم صهیونیستی افزایش یافته است.

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز جمعه از صهیونیست های تندرو خواست، نسبت به ایجاد کانون های صهیونیست نشین بیشتری در کرانه باختری اقدام کنند.

چهارشنبه گذشته شهرک نشین های صهیونیست با یورش به شهرک «ترمسعیا» در شمال شرق رام الله، املاک و دارایی های فلسطینی ها را مورد حمله قرار دادند و منازل، خودروها و زمنی های کشاورزی آن ها را به آتش کشیدند.

این حملات که در چند روز گذشته بارها تکرار شده است به زخمی شدن ده ها شهروند فلسطینی منجر شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha