۹ تیر ۱۴۰۲، ۹:۰۳
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85151227
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کانون بیماری دامی در خراسان شمالی ۶۶ درصد کاهش یافت

بجنورد-ایرنا- مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: انجام واکسیناسیون و سایر اقدامات پیشگیرانه موجب شد شمار کانون بیماری‌های دامی استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل  ۶۶ درصد کاهش یابد.

حمید رمضانی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲۷ هزار مورد آزمایش و ۲۵ هزار و ۱۶۰ مورد بیماری یابی دامی طی سال ۱۴۰۱ در استان انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت ۵۷ هزار مجوز حمل بهداشتی دام، مواد غذایی و فرآورده خام دامی صادر شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه اعتبار بخشی و رتبه بندی کشتارگاه ها گفت: یکی از کشتارگاه های طیور استان که دارای خط ۲ تولید است، نظام نامه مورد نظر برای رتبه A را گرفته و این کشتارگاه محصولات قابل صادرات دارد و یکی دیگر از کشتارگاه‌های استان هم به دنبال دریافت این نظام‌نامه است.

وی گفت: براین اساس پیش بینی می شود از نیمه دوم امسال توزیع گوشت مرغ ممتاز ( مرغ گرید A و A پلاس) تولید این کشتارگاه ها آغاز شود.

مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی درباره مبارزه با بیماری هاری گفت: در استان ۲۴ هزار تا ۳۰ هزار قلاده سگ صاحب دار وجود دارد که هر سال ۷۵ درصد از این جمعیت واکسینه می شوند.

وی با بیان اینکه آمار حیوان گزیدگی در این استان بالا است افزود: سال گذشته بیماری هاری در گربه نیز شناسایی شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha