۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85150917
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وضعیت لرستان برای سرمایه گذاری معدنی مطلوب است

خرم آباد - ایرنا - معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ظرفیت مطلوب و خوبی برای سرمایه‌ گذاری معدنی در این استان وجود دارد و از حضور بخش خصوصی در این حوزه استقبال می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا شهرام دارابی روز یکشنبه در جلسه بررسی راهکارهای سرمایه‌گذاری کمیته امداد کشور در حوزه معادن لرستان اظهار کرد: استان دارای سه زون ( محدوده) زمین‌شناسی می باشد که ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه لرستان دارای سنگ‌های تزئینی مانند چینی، مرمریت، گرانیت و ماده معدنی منحصر به فرد کربنات کلسیم با۹۹ درصد است تصریح کرد: در حال حاضر یزد ۳۰ هزار تن آهک مورد نیاز واحدهای صنعتی خود را از لرستان تامین می‌کند.

وی افزود: معادن شرقی لرستان چهار دهه فعال بوده و هستند و مناطقی مانند نورآباد نیز معدن بکر دارند که در این منطقه ذخایر فلزی کانی‌های آهن و مس وجود دارد که با ورود سرمایه‌گذاران به این بخش می‌توان به اقتصاد استان و همچنین ایجاد اشتغال پایدار کمک کرد.

دارابی با اشاره به ظرفیت نورآباد برای سرمایه گذاری در بخش مس، سرب و روی تصریح کرد: شهرستان بروجرد نیز دارای معادن فلدسپات است و خاک مورد نیاز کارخانجات میبد و ساوه از لرستان تامین می‌شود.

وی افزود: خوراک ۱۳۵ کارخانه میبد توسط معادن لرستان تامین می‌شود بنابراین ظرفیت ایجاد مجموعه و کارخانه تولید و فرآوری و یک واحد کاشی سازی در استان وجود دارد.

وی با اشاره به وجود ذخایر خوب قیر در غرب لرستان، کوهدشت و الیگودرز اظهار داشت: در جنوب استان نیز آهک‌های با خلوص بالا برای ساخت کارخانجات آهک هیدراته و بلوک‌های سبک گازی استخراج می شود اما در مجموع، دستگاه‌های فرآوری استفاده از این ظرفیت ها وجود ندارد.

اکنون ۲۲ نوع ماده معدنی از معادن لرستان استخراج می شود که سه ماده آن فلزی است همچنین ۱۷۰ معدن در این استان وجود دارد که شامل معادن سنگ های تزئینی و نما، شن و ماسه، آهک، گچ، دولومیت، سنگ لاشه، کربنات کلسیم، منیزیم و سدیم می شود.

ذخیره معادن استان بیش از ۶۰۰ میلیون تن برآورد شده که عمده آن سنگ لاشه و تزیینی است و لرستان در حالی ۲ درصد ذخیره سنگ کشور را دارد که حدود ۶ درصد میزان استخراح کشور را دارا است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha