۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 754
کد خبر: 85150761
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

توسعه همکاری دانشگاه‌های فدرال کازان روسیه و علم و صنعت ایران

تهران- ایرنا- دانشگاه فدرال کازان روسیه و دانشگاه علم و صنعت ایران با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای، همکاری‌های خود در دوره‌های مشترک آموزشی در مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری را توسعه می‌دهند. ایجاد زمینه برای انتخاب استاد راهنمای مشترک و همچنین تبادل تجربیات و انجام پروژه‌های مشترک از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه علم و صنعت ایران، در این نشست داود یونسیان معاون پژوهش و فناوری، سیدمحمدعلی بوترابی معاون فناوری، نوآوری و کارآفرینی، رضا گلشن خواص مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی و جمعی از اعضای هیات علمی دانشکده‌های مهندسی شیمی، نفت و گاز و مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت ایران و همچنین دو تن از معاونین و معاون دفتر نوآوری دانشگاه فدرال کازان حضور داشتند.

یونسیان در سخنانی به معرفی موفقیت‌های دانشگاه علم و صنعت ایران در زمینه مهندسی نفت و گاز و حمل و نقل پرداخت و زمینه‌های همکاری در دو حوزه آموزشی (تبادل دانشجو) و پژوهشی (تبادل اساتید، تعریف پروژه مشترک، تبادل تجربیات و اطلاعات) را تشریح کرد.

توسعه همکاری دانشگاه‌های فدرال کازان روسیه و علم و صنعت ایران

وی با معرفی موسسات متمرکز دانشگاه در حوزه نفت و گاز، ابراز امیدواری کرد که طرفین بتوانند همکاری‌های بیشتری در این زمینه داشته باشند.

پس از آن گلشن خواص نیز به تشریح اهداف دانشگاه علم و صنعت ایران از برگزاری این نشست پرداخت. وی زمینه‌هایی همانند برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی در مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری، ایجاد زمینه برای انتخاب استاد راهنمای مشترک و همچنین تبادل تجربیات و پروژه‌های مشترک با اعضای هیات علمی طرفین را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد شروع همکاری در این موارد، بتواند در آینده به موضوعات دیگر نیز گسترش یابد.

در ادامه، حسینی‌نسب و میری (اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز)، ضمن تشریح سوابق همکاری‌های خود با دانشگاه فدرال کازان، بر وجود زمینه‌های مناسب برای همکاری در حوزه‌های نفت و گاز و شیمی تاکید کردند.

در این نشست، نمایندگان دانشگاه فدرال کازان ضمن استقبال از پیشنهادات مسئولان دانشگاه، از دانشگاه علم و صنعت ایران برای برگزاری رویداد و انجام پروژه‌های مشترک، دعوت به عمل آوردند.

توسعه همکاری دانشگاه‌های فدرال کازان روسیه و علم و صنعت ایران

در پایان این نشست نیز تفاهم‌نامه همکاری بین طرفین توسط گلشن خواص مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی و دنیس نرجالیو معاون دانشگاه فدرال کازان به امضا رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha