قالیباف خطاب به نمایندگان: چرا باید هر روز یک موضوع حاشیه‌ای داشته باشیم

تهران - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر کشور قول پیگیری بخشنامه اخیر را داده است، خطاب به نمایندگانی که پیگیر استیضاح بودند، گفت: لطفاً نمایندگان دیگر آن را مطرح نکنند چرا هر روز باید یک موضوع حاشیه‌ای داشته باشیم؟ این موضوع در حال حل شدن است لطفاً نمایندگان به حاشیه نروند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، محمدباقر قالیباف این اظهارات را در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس و در پاسخ به تذکرات برخی نمایندگان مطرح کرد که با استناد به جلسه غیرعلنی هفته گذشته مجلس با احمد وحیدی وزیر کشور درباره بخشنامه انتخاباتی اخیر، خواستار استیضاح وی بودند.

جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام در مجلس در قانون اساسی با بیان اینکه معاون وزیر کشور کار اشتباهی کرده و وزیر کشور از وی دفاع می‌کند، گفت: استیضاح با بالای ۸۰ رای به هیئت رئیسه داده شده ولی شما اجازه اعلام وصول آن را نمی‌دهید؛ وزیر کشور بعد از جلسه غیرعلنی اعلام کرده من هیچ قولی به نمایندگان نداده ام.

وی خطاب به قالیباف گفت: شما باید از شأن و جایگاه مجلس و نمایندگان دفاع کنید یا باید استیضاح وزیر کشور اعلام شود یا اینکه وزیر کشور به قولی که داده عمل کند.

در ادامه سید کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه استیضاح وزیر کشور باید کلید زده شود گفت: شما با وزیر کشور صحبت کرده اید اما برخی روزنامه‌های دولتی تشویش اذهان می کنند در حالی که قانون انتخابات کاملا وضعیت را مشخص کرده است.

دلخوش از رییس مجلس خواست تا از جایگاه مجلس دفاع کند و خطاب به وی گفت:‌ آیا قرار است نمایندگان استیضاح را ادامه دهند یا اینکه وزیر کشور به قول خود عمل کند؟

در پاسخ به این اخطارها محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه ای که در خدمت نمایندگان و وزیر کشور بودیم این موضوع مطرح شد؛ در حال حاضر فعالیت انتخاباتی شروع شده و رهبر معظم انقلاب نیز بر چهار رکن امنیت سلامت مشارکت و رقابت تاکید داشتند همه باید کمک کنیم تا این چهار رکن اجرا شود.

قالیباف تاکید کرد: معاون وزیر کشور خطا کرده و بندهای ۲، ۴، ۶ و ۷ ابلاغیه ستاد انتخابات کشور به استانداران را لغو کرده است قبل از جلسه غیرعلنی سه شنبه هفته قبل (۳۰ خرداد) با وزیر کشور، من با آقای وحیدی صحبت کردم و اشکال را وارد دانستم وزیر کشور قول داد تا آن را پیگیری کند.

رییس مجلس خطاب به نمایندگان گفت: وزیر کشور به من اعلام کرد اجازه دهید یک تا دو هفته به من وقت بدهید تا جایگزین رییس ستاد انتخابات کشور را تعیین کنم.

وی اظهار داشت: اگر استیضاحی باشد باید اعلام اصول کنم اما من این قول وزیر کشور را پیگیری می‌کنم؛ لطفاً نمایندگان دیگر آن را مطرح نکنند چرا هر روز باید یک موضوع حاشیه‌ای داشته باشیم؟ این موضوع در حال حل شدن است لطفاً نمایندگان به حاشیه نروند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha