بیش از ۱۷ هزار سند مالکیت تک برگ در لرستان صادر شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان گفت: ۱۷ هزار و ۳۸ فقره سند مالکیت دفترچه‌ای در استان پارسال با تک برگ تعویض شد که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل از آن پنج درصد افزایش یافته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اداره کل ثبت اسناد و املاک لرستان علی‌ اکبر باقری اظهار کرد: با توجه به برنامه هفتم توسعه، حکم حکومتی و دستور ویژه مقام معظم رهبری برای مشخص شدن مالکیت متر به متر اراضی کشور اداره کل ثبت اسناد و املاک لرستان نیز با تشکیل قرارگاه ویژه حدنگاری شهید سلیمانی به صورت جهادی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۲ هزار و ۸۲۱ فقره سند مالکیت در لرستان صادر شد گفت: به اسناد دفترچه‌ای خدماتی ارائه نمی‌شود که آگاهی بخشی به مردم از سوی رسانه‌ها در خصوص تعویض اسناد دفترچه‌ای به سند تک برگ ضروری است.

باقری ادامه داد: چاپ در چاپخانه‌های دولت، داشتن بارکد امنیتی، نمایش کروکی و نقشه، جامع و خوانا بودن اطلاعات، داشتن اطلاعات مربوط به نشانی دقیق ملک، مشخصات دقیق و کامل مالک، نمایش نقشه کاداستر منطبق با نقشه‌های هوایی محل، داشتن شناسنامه ملی جغرافیایی املاک و مستغلات(جام) و ثبت مشخصات ملک و نقشه آن در بانک جامع اطلاعاتی املاک از ویژگی‌های سند مالکیت تک برگی است.

وی مهمترین ماموریت سازمان ثبت اسناد و املاک را حدنگاری اراضی کشاورزی دانست و گفت: طبق گزارش‌ها و آمار دادگستری‌های سراسر کشور، بیشترین طرح دعاوی در دادگاه، اختلافات و درگیری‌ها مردم و حتی اقوام در مورد اختلافات ملکی است که در صورت صدور سند تک برگ، به صورت قابل توجهی از تشکیل پرونده در دادگاه‌ها جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه صدور اسناد املاک زراعی به عهده سازمان ثبت اسناد و املاک می باشد تصریح کرد: سال گذشته حدود یکهزار و ۳۱۷ سند زراعی همچنین سه هزار و ۶۸۵ فقره سند دولتی در لرستان صادر شده که نسبت به سال قبل از آن ۱۸ درصد رشد داشته است.

باقری بیان کرد: تاکنون ۲۴۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی لرستان نقشه‌برداری شده است و طبق قرارداد تا پایان فصل پاییز تمام اراضی کشاورزی استان نقشه برداری می شود.

وی گفت: پارسال ۳۳ هزار و ۵۷۰ استعلام از مراجع قضایی لرستان به ادارات ثبت، ارسال و روزانه به طور متوسط ۹۲ استعلام انجام و بیش از ۵۲ هزار و ۷۹۰ استعلام در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان ادامه داد: پارسال ۱۵۷ هزار و ۹۹۷ نوع سند رسمی در ۱۴۷ دفتر اسناد رسمی، ۱۳ هزار و ۸۷۰ سند ازدواج در ۵۸ دفتر ازدواج و چهار هزار و ۸۹ سند طلاق در ۳۹ دفتر طلاق لرستان تنظیم و ثبت همچنین در حوزه اجرای اسناد رسمی نیز ۱۱ هزار و ۱۲۰ پرونده اجرایی تشکیل و ۱۰ هزار و ۳۹۸ پرونده از جمله چک، مهریه و اسناد رهنی بانک نیز تعیین تکلیف و مختومه شده است.

باقری بیان کرد: برگزاری ۲۱۷ فقره مزایده و صدور ۶۰۳ رای در هیات نظارت با رشد ۱۹ درصدی، تاسیس یکهزار و ۳۷۰ شرکت‌ با ۲ درصد کاهش، تاسیس ۱۴۲ موسسه با ۴۸ درصد کاهش، ثبت پنج هزار و ۸۲۸ فقره انواع تغییرات در شرکت‌ها و ۶هزار و ۸۹۷ فقره پلمب دفاتر شرکت‌ها از جمله اقدامات اداره‌کل ثبت اسناد و املاک لرستان در سال گذشته بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha