رییس اداره اوقاف اهواز: مساجد الگوی مناسبی در مدیریت مصرف برق باشند

اهواز - ایرنا - رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهواز با بیان اینکه مساجد اهواز مکلف به خاموش کردن لوازم برقی در ساعت های اوج مصرف هستند گفت: مساجد باید الگوی مناسبی برای جامعه بعنوان مکان مذهبی در مدیریت و مصرف برق باشند.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام فائز فائزی یکشنبه در نشست ضرورت رعایت صرفه جویی مساجد در مصرف برق با بیان اینکه پایداری برق یکی از مهمترین نیازهای امروز جامعه خصوصا استان خوزستان است اظهارکرد: ضروری است که همه شهروندان، ادارات و سازمان‌ها با مدیریت مصرف از منابع کشور به خوبی بهره ببرند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص صرفه جویی گفت: مساجد باید الگوی مناسبی برای جامعه بعنوان مکان مذهبی در مدیریت و مصرف برق باشند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهواز افزود: براساس ابلاغیه شرکت توزیع نیروی برق اهواز و شورای اطلاع رسانی و مدیریت بحران استانداری خوزستان، با شروع فصل تابستان هیئت امناء مساجد مکلفند پس از زمان اقامه نماز به ویژه در ساعت‌های اوج گرما و مصرف، لوازم برقی مانند کولرگازی و غیره را از مدار برق خارج کنند.

فائزی با بیان اینکه در زمان بسته بودن مساجد برای جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از اتصال لوازم برقی، بهتر است این وسایل از مدار برق خارج شوند ، گفت : طبق برنامه ریزی انجام شده با شرکت توزیع برق اهواز بحث بازرسی و کنترل بار مصرفی مساجد در حال بررسی است و در صورتی که مسجدی در این شرایط بحران کمبود برق مدیریت مصرف برق نداشته باشند از طریق مرکز کنترل و پایش انرژی، پس از اخطارهای لازم در ساعت پیک یا اوج مصرف، برق این اماکن قطع خواهد شد.

سخنگوی شرکت توزیع برق اهواز دراین نشست با اشاره به مشارکت شهروندان در خصوص پایداری شبکه و استمرار خدمت رسانی عمومی با رعایت الگوی مصرف برق و صرفه جویی ، اظهار کرد : ساعت پیک یا اوج مصرف برق در کلانشهر اهواز از ساعت ۱۲ تا ۱۸ و از غروب آفتاب تا ساعت ۲۳ است.

علیرضا شکرخدایی ادامه داد: متولیان مساجد خارج از ساعات اوقات شرعی و زمان اقامه فریضه نماز لوازم برقی مساجد را به ویژه در ساعت های اوج مصرف خاموش کنند.

کلانشهر اهواز حدود ۶۰۹ هزار مشترک دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha