نماینده سابق پارلمان روسیه: پریگوژین هرگز یک تهدید واقعی برای پوتین نبود

تهران- ایرنا- سرگئی مارکوف عضو سابق پارلمان روسیه گفت: درحالیکه یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر فردی بسیار تهاجمی است اما او هرگز یک تهدید واقعی برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نبوده است.

به گزارش ایرنا، عضو سابق پارلمان روسیه شنبه شب با اشاره به محبوبیت ۸۰ درصدی پوتین در میان مردم این کشور به کریستین امانپور خبرنگار سی‌ان‌ان افزود: آنها (مردم روسیه) از جنگ پریگوژین علیه ارتش اوکراین حمایت می‌کنند اما شورش وی علیه ولادیمیر پوتین را برنمی‌تابند.

مارکوف از تصمیم پریگوژین مبنی بر بازگرداندن جنگجویان واگنر از پیشروی به سمت مسکو به عنوان یک خبر واقعاً خوب یاد کرد و گفت: بسیاری از اهالی مسکو از این بابت خوشحال شدند.

عضو سابق پارلمان روسیه به امانپور افزود که انتظار داشت توافقی مانند آنچه که الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در مذاکره با پریگوژین به آن دست یافت، اتفاق بیفتد زیرا هر دو طرف روسی جریان این مناقشه در بن‌بست قرار گرفته بودند.

مارکوف افزود: به همین دلیل است که بسیاری از نظامیان روسی، جنگجویان واگنر را نه به عنوان دشمن بلکه به عنوان قهرمانان واقعی می‌بینند زیرا آنها نمی‌خواهند با نیروهای روسیه وارد درگیری نظامی شوند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که با موافقت پریگوژین با پیشنهاد رئیس جمهور بلاروس، این گروه حرکت خود به سوی مسکو را متوقف کرد.

این رسانه روس نوشت که الکساندر لوکاشنکو با توافق همتای روس خود با رئیس گروه شبه نظامی واگنر گفت وگو کرده بود.

اسپوتنیک به نقل از پریگوژین نوشت که این گروه در ۲۰۰ کیلومتری مسکو حضور داشته و ستون‌های نظامی خود را در جهت مخالف عقب خواهد کشید.

گروه واگنر جمعه شب در بیانیه‌ای مدعی شد نیروهای ارتش روسیه به مواضع این گروه حمله کرده‌اند. پریگوژین رئیس‌ واگنر در اظهاراتی که در کانال تلگرامی این گروه منتشر شد، گفت: «یک حمله موشکی به مواضع گروه واگنر انجام شد و قربانیان زیادی وجود دارد.»

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha