۳ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۳۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85150332
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان کاردار هند را احضار کرد

۳ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۳۲
کد خبر: 85150332
پاکستان کاردار هند را احضار کرد

اسلام‌آباد- ایرنا- وزارت خارجه پاکستان با احضار کاردار هند در اسلام‌آباد کشته شدن ۲ غیرنظامی خود درپی آنچه آتشباری نیروهای هندی به داخل خاک پاکستان خوانده شده را محکوم و پایبندی به قرارداد آتش‌بس را از دهلی‌نو مطالبه کرد.

به گزارش شنبه شب ایرنا، دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که احضار کاردار سفارت هند امروز در اعتراض شدید دولت پاکستان نسبت به نقض آتش بس توسط نیروهای هندی و آتشباری به قلمروی پاکستان که منجر به کشته شدن دو غیرنظامی و زخمی شدن یک نفر دیگر شد، صورت گرفت.

در این بیانیه آمده است: پاکستان اقدام بی معنی هند در نقص قرارداد آتش‌بس سال ۲۰۰۳ و تعهد مجدد بر پایبندی به آن که در فوریه ۲۰۲۱ انجام شد را محکوم می‌کند و از دهلی‌نو خواهان احترام به تفاهم برای آتش‌بس مرزی است.

براساس این گزارش، آرامش نسبی حدود دو سال و نیم در مرزهای مشترک و متخلخل پاکستان و هند، امروز با تبادل آتش میان نیروهای دو کشور وارد فاز جدیدی از تنش شد و پاکستان مدعی هدف قرارگرفتن غیرنظامیان این کشور از سوی نیروهای هند است.

هفتم اسفند ۱۳۹۹ فرماندهان عملیات نظامی ارتش‌های پاکستان و هند طی تماس تلفنی بی سابقه، متعهد به پایبندی دقیق به همه توافق ها، تفاهم و قرارداد آتش بس مرزی در امتداد خط کنترل و سایر بخش های مرزی شدند.

براساس این گزارش، روابط عمومی ارتش پاکستان امروز اعلام کرد که نیروهای هندی اقدام به آتشباری بی دلیل به سمت خاک پاکستان کرده‌اند و درپی آن ۲ غیرنظامی پاکستان کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند.

فاز جدید تنش‌های مرزی میان رقبای اتمی شبه قاره درحالی است که نخست وزیر هند روزهای اخیر سفر رسمی به آمریکا انجام داد و سران دو کشور در بیانیه‌ مشترکی خواستار اقدام موثر اسلام‌آباد علیه تروریسم و جلوگیری از حملات شبه نظامیان در مرزها شد، موضعی که خشم دولتمردان پاکستانی را برانگیخت و این کشور بیانیه مشترک آمریکا و هند را رد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha