۳ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۳۲
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85150258
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتلای فرهنگ و هنر در زمره نگاه دولت سیزدهم است

کرج - ایرنا - مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری البرز گفت: اعتلای فرهنگ و هنر از اولویت های دولت سیزدهم است و ما هم از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نمی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "سید محمد میثم بصام تبار " روز شنبه در جریان بازدید از پردیس دانشگاه هنر البرز افزود: بر این اساس عمده مسایل و دغدغه های دانشجویان استان البرز به صورت تخصصی در کمیسیون دانشجویی استان بررسی و برای آن تصمیم گیری می شود.

وی بیان کرد: در موارد خاص نیز اگر نیاز باشد به صورت مستقیم از وزارت علوم مسایل دانشگاه های استان البرز مورد پیگیری قرار می گیرد.

بصام تبار اضافه کرد: نقش هنرمندان در گفتمان سازی از بستر فرهنگ و هنر جایگاه این دانشگاه را شاخص تر ساخته است بنابراین هنر هیات علمی دانشگاه و استادان و مدیران این است که چگونه از این ظرفیت های هنری در راستای ارتقاء سطح فرهنگ بهره ببرند.

وی خاطر نشان کرد: تاثیر صنعت سینما، موسیقی، هنر و معماری در رویدادهای سیاسی و اجتماعی نیز بلاانکار است. امروز نباید فراموش کنیم که بسیاری مسائل از بستر هنر تاثیر شگرفی بر جامعه خواهد داشت.

ضرورت بکارگیری استادان انقلابی در دانشگاه

بصام تبار با بیان اینکه استان البرز از شرایط خاص و ویژه اجتماعی و فرهنگی برخوردار است، گفت: جذب استادان انقلابی در دانشگاه ها، به ویژه در دانشگاه هنر که به پرورش هنرمندانی شاخص مشغول است، اهمیت دو چندان دارد که باید بیش از پیش مورد توجه واقع شود.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری با بیان اینکه دانشگاه و دانشگاهیان نماد علم و تخصص در جامعه هستند، ادامه داد: بهره مندی از استادان انقلابی و معتقد به آرمانها و ارزش های انقلابی و نقش تربیتی آنها بسیار حائز اهمیت است و می تواند بستری برای اعتلای هنر انقلابی در جامعه دانشگاهی باشد.

بخش دیگری از سخنان بصام تبار به ضرورت جلوگیری از مهاجرت دانشجویان نخبه اختصاص داشت و یادآور شد: اساتید و دانشجویان سرمایه های اجتماعی ارزشمند این کشور هستند که باید بسترهای لازم برای حضور فعال آنان در جامعه فراهم شود.

وی نقش نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها را به عنوان عامل وحدت ساز مورد اشاره قرار داد و گفت: روحیه تعاملی مسئولان دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه ها و ارتباط صمیمانه با دانشجویان و پیگیری مسائل آنها تسری بخش همدلی در بین جامعه دانشجویی خواهد بود.

بصام تبار بیان کرد: اقناع سازی و اقدامات فرهنگی و ایجابی برای ترویج فرهنگ حجاب در دانشگاه ها می بایست مورد توجه قرار بگیرد.

وی همچنین بر ضرورت فعال شدن تشکل های دانشجویی و کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه هنر تاکید کرد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری البرز در جریان حضور در دانشگاه هنر ضمن دیدار با ریاست دانشگاه و نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه، عمده مسایل و دغدغه های این دانشگاه را از زبان مسئولان امر شنید و در ادامه بازدیدی از بخش های مختلف از جمله؛ خوابگاه، سلف و آشپزخانه این دانشگاه داشت.

پردیس دانشگاه هنر در استان البرز سال ۱۳۵۴ احداث شده است؛ این دانشگاه، یکی از دانشگاه های مادر تخصصی است که با ۲۳ رشته مختلف هنری از جمله معماری، موسیقی، تئاتر تا مقطع دکتری فعال است. این دانشگاه همچنین تنها دانشگاه کشور است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha