۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۱
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85150207
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حماس خواستار آزادی زندانیان سیاسی از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین شد

تهران-ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا زندانیان سیاسی را آزاد کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری العهد، در بیانیه حماس در این باره آمده است: امروز دومین سالگرد ترور رزمنده شهید نزار بنات فعال فلسطینی درحالی فرا رسیده که اندوه و درد مردم ما از این جنایت بیشتر شده است، چرا که مقامات امنیتی تشکیلات خودگردان به جنایت بازداشت سیاسی و شکنجه شهروندان ادامه می‌دهند.

این جنبش خواستار آزادی فوری تمامی زندانیان سیاسی در زندان‌های تشکیلات خودگردان اعم از رزمندگان مقاومت، فعالان صنفی و دانشجویان و تلاش برای التیام بخشیدن به درد و زخم‌های خانواده زندانیان قبل از عید سعید قربان شد.

حماس در ادامه این بیانیه تاکید کرد: ادامه سرکوب آزادی‌ها، پیگرد قانونی شهروندان، بازداشت‌های خودسرانه و غیرقانونی و همچنین سیاست شکنجه سیستماتیک در زندان‌های تشکیلات خودگردان، تنها به تضعیف صلح اجتماعی در چارچوب پروژه رژیم اشغالگر صهیونیست کمک خواهد کرد.

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان پنجشنبه سوم تیر ۱۴۰۰ به خانه نزار بنات ۴۴ ساله در شهرک «دورا» در شهر الخلیل یورش برده و او را بازداشت کرده و مورد ضرب و شتم قرار دادند که به دلیل شدت جراحات وارده به بیمارستان این شهر انتقال یافت و در آنجا جان سپرد.

نزار بنات یک فعال سیاسی فلسطینی و مخالف عادی سازی روابط تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی بود. او چندین بار نیز توسط نیروهای این رژیم بازداشت و روانه زندان شده بود.

تشکیلات خودگردان فلسطین همکاری‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی دارد. تاکنون بارها نیروهای مقاومت فلسطین خواستار توقف این همکاری‌ها شده‌اند و آن را خیانت به مردم مبارز فلسطین می‌دانند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha