۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۵
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85150138
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابراز نگرانی قطر درباره تحولات روسیه

۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۵
کد خبر: 85150138
ابراز نگرانی قطر درباره تحولات روسیه

تهران-ایرنا- دولت قطر اعلام کرد که با نگرانی شدید تحولات اوضاع در روسیه را دنبال می‌کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای خواستار اعمال حداکثر خویشتنداری، توسل به عقل و در امان ماندن غیرنظامیان از درگیری‌ها در روسیه درپی شورشر گروه موسوم به واگنر شد.

وزارت امور خارجه قطر هشدار داد که وخامت اوضاع در روسیه و اوکراین پیامدهای منفی بر صلح و امنیت بین‌المللی و تامین غذا و انرژی خواهد داشت که عمدتاً تحت تأثیر جنگ روسیه و اوکراین قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دولتی قطر «قنا»،‌ این وزارتخانه در ادامه بر موضع قاطع قطر نسبت به تعهد به منشور سازمان ملل متحد، اصول حقوق بین الملل و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها تایید کرد.

قطر همچنین نسبت به درپیش گرفتن گفت‌وگو و راه‌های مسالمت‌آمیز برای حل اختلافات، به‌گونه‌ای که امنیت و ثبات در روسیه و اوکراین به طور یکسان محقق شود و بر اساس قطعنامه‌های مربوطه مشروعیت بین‌المللی به بحران پایان دهد، ابراز امیدواری کرد.

گروه واگنر، دیشب (جمعه)، در بیانیه‌ای مدعی شد نیروهای ارتش روسیه به مواضع این گروه حمله کرده‌اند. «یوگنی پریگوژین»، رئیس‌ واگنر در اظهاراتی که در کانال تلگرامی این گروه منتشر شد، گفت: «یک حمله موشکی به مواضع گروه واگنر انجام شد و قربانیان زیادی وجود دارد.»

واگنر یک سازمان شبه‌نظامی روسی است که نیروهای آن در بسیاری از جنگ‌ها از جمله در نبرد دونباس برای مقابله با نیروهای اوکراینی حضور داشته‌اند.

به دنبال بیانیه واگنر، کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از وضعیت گروه واگنر مطلع است و اقدامات لازم اتخاذ خواهد شد.

پوتین امروز در نطقی تلویزیونی این شورش را خنجری از پشت بر پیکر روسیه، عنوان کرد و کنار گذاشتن اختلافاتی را که موجب سوء استفاده دشمنان می شود، خواستار شد.

وی در این سخنرانی کوتاه خود «شورش» گروه واگنر را خیانت به آرمان نیروهایی معرفی کرد که در نبرد اوکراین جان خود را از دست داده اند.

رئیس جمهوری روسیه افزود: مسئولان اجازه نمی دهند که شکاف در روسیه رخ دهد و از مردم محافظت خواهد شد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha