استاندار خراسان رضوی: تثبیت اشتغال در روستاها منجر به خلق ثروت می‌شود

مشهد-ایرنا-استاندار خراسان رضوی گفت: تثبیت اشتغال در روستاها باید پیگیری تا در نهایت تلاش روستاییان منجر به خلق ثروت شود و تامین زیرساخت‌های روستایی زمانی مفید است که امکان اشتغال روستائیان در محل زندگی آنها نیز فراهم باشد.

یعقوبعلی نظری روز شنبه و در حاشیه قرارداد استانداری خراسان رضوی با قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) افزود: اگر این شرایط فراهم نشود اهالی روستا از طریق همان راه ارتباطی که برای آنها ساخته و ایجاد شده است به حاشیه شهر برای یافتن شغل، مهاجرت خواهند کرد.

وی با اشاره به این که هم اکنون ۲ هزار و ۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد اضافه کرد: این در حالی است که جمعیت روستاهای استان خراسان رضوی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است و بیشترین جمعیت روستایی کشور را از آن خود کرده است.

استاندار خراسان رضوی، پیگیری ایجاد اشتغال در روستاها را بسیار مهم دانست و گفت: ظرفیت فعالیت‌های شغلی همچون دامداری، کشاورزی و باغبانی در روستاها وجود دارد و باید برای اشتغال روستاها برنامه دقیق، جامع و موثری در نظر گرفته شود.

نظری افزود: از سوی دیگر وجود اشتغال‌های مرتبط در کنار داشتن ظرفیت اشتغال خانگی و تهیه صنایع دستی با توجه به محوریت خانواده در روستاها، ظرفیت بسیار بالا و منحصر به فردی را ایجاد می‌کند که با پیگیری این موضوع در نهایت امیدواریم شاهد مهاجرت معکوس مردم از حاشیه شهرها به روستاها باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha