۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85149989
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار مشاور در دادگاه‌های خانواده مشغول فعالیت هستند

گرگان - ایرنا - معاون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: در کنار دادگاه‌های خانواده در محاکم قضایی کشور، ۲ هزار مشاور برای کمک به حفظ بنیان خانواده و جلوگیری از بروز طلاق مشغول فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی روز شنبه در آیین رونمایی از سامانه مسیر (سامانه مدیریت مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه) در گلستان و مراسم تحلیف و آغاز به کار ۴۰ مشاوره خانواده این استان اظهار کرد: در قالب راه‌اندازی این سامانه، نظام رتبه‌بندی مشاوران و نظارت الکترونیک بر تمام فرایندهای مشاوره امکان‌پذیر خواهد شد.

وی بیان کرد: مشاوران در دعاوی خانواده و محاکم خانواده به صلح و سازش و مداخلات پیشگیرانه از طلاق کمک می‌کنند.

معاون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه گفت: اکنون حدود ۴۰۰ مرکز مشاوره موفق به اخذ مجوز شدند که این فرآیند در حال توسعه کمی و کیفی است.

وی اضافه کرد: مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده طبق دستور رییس قوه قضاییه در حوزه مشاوره خانواده از چهار سال پیش فعالیت خود را با برگزاری آزمون‌ها و طی مراحل مختلف جذب و اعطای پروانه و نظارت بر عملکرد وکلا و مشاوران و کارشناسان کار خود را آغاز کرد.

رییس کل دادگستری گلستان نیز گفت: دعاوی خانواده و طلاق یکی از مهم‌ترین چالش‌ها محسوب می‌شود و قانون حمایت از خانواده الزام قانونی کرده تا در پرونده‌هایی که در قالب دعاوی خانوادگی به ویژه طلاق تشکیل می‌شود از نظر مشاوران هم استفاده شود.

۲ هزار مشاور در دادگاه‌های خانواده مشغول فعالیت هستند

حیدر آسیابی اظهار کرد: مرکز مشاوره خانواده آسیب‌شناسی علت و دلایل وقوع اختلافات زوجین که منجر به تشکیل دعاوی خانوادگی شده را شناسایی و راهکارهای قانونی و اجتماعی برای حل و فصل این اختلافات به زوجین ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: اگر زوجین به توافق نرسیدند نظر کارشناسی خود را به قاضی دادگاه ارائه می‌کند و دادگاه با ملاحضه نظر مشاوره‌ای تصمیم خود را اعلام می‌کند.

وی یادآور شد: مجتمع قضایی خانواده روز پنجشنبه با حضور استاندار در مرکز استان راه‌اندازی شد که آغاز به کار این مشاوران نیز افق روشنی را در استان برای کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن ترسیم خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha