طرح سالم‌سازی دریا در سواحل گیلان اجرایی شد

رشت - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی گیلان گفت: طرح سالم‌سازی دریا از اول تیرماه جاری با حضور یک‌هزار و ۱۱۰ نیرو در سواحل استان آغاز شد تا این سواحل مکانی امن برای مسافران و خانواده‌ها باشد.

به گزارش ایرنا، سردار عزیزالله ملکی روز شنبه در حاشیه نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر استان در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گیلان اظهار کرد: در طرح سالم‌سازی دریا از ۲۱۰ گشت خودرویی و ۹۸ گشت پیاده استفاده می‌شود.

وی افزود: هدف آن است که امنیت بسیار خوبی برای مسافران و خانواده‌ها ایجاد شود و در این راستا نیز با هنجارشکنان و نیز اراذل و اوباشی که در سواحل برای مردم مزاحمت ایجاد کنند، برخورد می شود.

کشف ۱۹۶۰ کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای امسال

وی در ادامه عنوان کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز از ابتدای امسال یک‌هزار و ۹۶۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۶۰ درصدی دارد و با این میزان رشد در کشفیات مواد مخدر استان رتبه نخست کشور را در این زمینه داراست.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان اضافه کرد: همچنین در این راستا ۹ باند تهیه و تولید مواد مخدر و ۲۳۷ قاچاقچی همچنین ۲ هزار معتاد متجاهر دستگیر شدند که در این حوزه هم رشد ۲۳ درصدی داشته ایم.

سردار ملکی بیان کرد: در بخش کشف کالاهای قاچاق نیز ارزش کشفیات در این مدت به ۱۰۹ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل این رقم ۱۵ درصد افزایش دارد.

وی عنوان کرد: همچنین در این زمان ۲۷۹ نفر از اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در استان دستگیر شده اند و اقدامات بسیار خوبی در این زمینه برای برقراری و ارتقا امنیت انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی نیز ۸۶۴ طرح استانی پیش‌بینی شده که در اجرای برخی از این طرح‌ها ۱۴۷ کلاهبردار در استان دستگیر شدند و ۲ باند کلاهبرداری نیز شناسایی و ۱۶ نفر در این راستا دستگیر شدند.

به گفته وی، طی این مدت، ۱۸ فقره قتل عمد در گیلان اتفاق افتاد که در این راستا نیز ۲۹ نفر دستگیر شدند.

کاهش ۱۴ درصدی جرائم در گیلان

فرمانده نیروی انتظامی گیلان در ادامه این نشست خبری از اجرای طرح امنیت محله و تاثیر آن بر کاهش جرائم خبر داد و گفت: به مدت ۴۰ روز این را به اجرا درآوردیم که در این رابطه از تمام ظرفیت خود برای کاهش جرائم استفاده کردیم.

سردار ملکی اظهار کرد: در این طرح نیز ۲ هزار و ۷۵۷ محله شناسایی شد که از این میان تاکنون طرح در سطح یک‌هزار و ۳۲۰ محله اجرایی گردید و بدین منظور از ۱۲۳ واحد گشت خودرویی و ۴۶ واحد موتوری استفاده شد و خوشبختانه بازخورد مثبتی داشت و در این راستا شاهد کاهش ۱۴ درصدی جرائم نسبت به سال قبل در این زمان شد و در این میان آمار سرقت‌ها کاهش محسوسی داشت.

وی تصریح کرد: تمام هدف ما آن است که امنیت خوبی برای مردم ایجاد و برقرار کنیم و در این راستا نیز از مردم انتظار است همانند گذشته تعامل مناسبی با نیروهای انتظامی داشته و موارد مشکوک را به ۱۱۰ اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha