رئیس جمهوری سابق پاکستان: بهبود روابط تهران-ریاض به سود اسلام‌آباد است

تهران- ایرنا- آصف علی زرداری با اشاره به از سرگرفته شدن روابط ایران و عربستان گفت: این روابط علاوه بر بهبود ثبات منطقه، مسیر تجارت اسلام‌آباد و ایران را بهتر می‌کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری داون پاکستان، آصف علی زرداری رئیس جمهور پیشین پاکستان، با اشاره به برقراری مجدد روابط دیپلماتیک بین عربستان سعودی و ایران گفت: از سرگیری رابطه میان این دو کشور به حفظ ثبات منطقه کمک می کند و مسیر اسلام آباد را برای دریافت گاز مایع ارزان قیمت از تهران تسهیل می‌کند.

وی تاکید کرد حزب مردم پاکستان که او ریاستش را بر عهده دارد، در صورت رای آوردن و به قدرت رسیدن، علاوه بر حمایت از تجارت مرزی، تکمیل خط لوله گاز پاکستان-ایران را تضمین خواهد کرد.

وی گفت: برای کاهش هزینه های ورودی صنایع نساجی پاکستان، از ایران گاز وارد خواهیم کرد.

زرداری یادآوری کرد: زمانی که رئیس دولت پاکستان بود، در مذاکرات خود با اتحادیه اروپا از ایجاد امکان تجارت به جای ارسال کمک، صحبت کرده بود.

وی گفت: کارآفرینان پاکستانی باید یاد بگیرند که محصولات خود را در بازارهای بین المللی با ترکیب مناسب بفروشند.

زرداری با اشاره به استفاده بنگلادش از استاندارد اروپایی جی اس پی(GSP) گفت: ۷۰ درصد از محصولات نساجی هند دارای برچسب ساخت بنگلادش بوده و برای فروش به اروپا ارسال شده است. پاکستان هم باید در موقعیتی قرار بگیرد که از وضعیت استفاده کند.

وی همچنین ارائه بذرهای با کیفیت را برای ارتقای بخش کشاورزی و کمک به ثبات اقتصاد کشاورزی پاکستان پیشنهاد کرد.

به گزارش ایرنا، وضعیت GSP+ موقعیتی است که تشویقی ویژه برای توسعه پایدار و حکمرانی بهتر را فراهم می کند و تعرفه ها را برای کشورهای آسیب پذیر با درآمد کم و متوسط پایین که ۲۷ کنوانسیون بین المللی مربوط به کار و حقوق بشر، حفاظت از محیط زیست و آب و هوا و حکمرانی خوب را اجرا می کنند، به ۰ درصد کاهش می دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha