تفاهم‌نامه اجرای ۳۸ طرح محرومیت‌زدایی در خراسان‌شمالی امضا شد

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: ۳۸ طرح عمرانی نیمه تمام در مناطق محروم استان با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) امضا شد.

مهدی رشیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: احداث سالن ورزشی، ساخت خانه های عالم و اجرای عملیات بهسازی معابر روستایی به طول ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار متر مربع از جمله طرح‌های نیمه تمامی است که در این تفاهم نامه مطرح شده است.

وی افزود: آبرسانی به حدود ۲۰۰ روستا، اجرای عملیات آبخیزداری در حدود ۵۰۰ هزار هکتار، اجرای عملیات احیای ۶۳۲ رشته قنات به طول ۶۰۰ کیلومتر، اجرای ۸۵۰ کیلومتر کانال بتنی آب، اجرای ۴۰۰ کیلومتر انتقال آب کشاورزی با لوله، ساخت و تجهیز استخرهای ذخیره آب تا سقف حجم یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب، تامین و تحویل زمین برای ساخت مسکن محرومان برای ۱۶ هزار متقاضی و ساخت آن در مدت ۲۴ ماه پس از آماده سازی زمین از مفاد دیگر این تفاهم نامه است.

رشیدی؛ اجرای عملیات احداث حدود ۶۵۰ کیلومتر راه جدید و مرمت و بازسازی حدود ۳۰۰ کیلومتر در مدت زمان سه سال، بکارگیری ظرفیت گروه های جهادی در حوزه پیشرفت منطقه‌ای و رفع معضلات حاشیه نشینی در سه شهرستان و ۲ محله، اجرای طرح روستای مولد در ۱۰۰ روستا، آمایش شهرستانی طرح شهید باقری در سه شهرستان را از دیگر تفاهم نامه منعقد شده عنوان کرد.

وی تصریح کرد: اجرای عملیات خاکی ایل راه به طول ۷۰۰ کیلومتر و تکمیل بند خاکی میاندشت به ظرفیت پنج میلیون متر مکعب و احداث استخر ذخیره آب به ظرفیت هزار متر مکعب برای عشایر در اولویت این تفاهم نامه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه پنج ماده‌ای قرار است در مدت ۲ ماه به قراردادهای جداگانه تبدیل شود و در بازه زمانی سه سال عملیاتی می شود.

به گزارش ایرنا، این تفاهم نامه شب گذشته با حضور سردار جمال‌الدین آبرومند، دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن(ع) و استانداری خراسان شمالی امضا شد.

در ماده پنج این تفاهم نامه نمایندگان تام الاختیار استانداری و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و همچنین نماینده تام الاختیار سپاه جواد الائمه(ع) برای ایجاد هماهنگی ها و ارتباطات و برگزاری جلسات پیشبرد مفاد تفاهم نامه معرفی شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha