۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85149474
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان؛ انتقاد از آمریکا، نگاه به شرق

۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۵
کد خبر: 85149474
پاکستان؛ انتقاد از آمریکا، نگاه به شرق

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر دفاع پاکستان با رد اتهامات آمریکا علیه اسلام‌آباد و سرزنش سیاست‌های تهاجمی آن در منطقه، بر لزوم تحکیم روابط پاکستان با قدرت‌های شرق چین و روسیه شد، موضعی که همچنان حکایت از تداوم اختلافات اسلام‌آباد-واشنگتن است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از تلویزیون ملی پاکستان، خواجه محمد آصف طی سخنرانی در صحن علنی مجلس این کشور در واکنش به سفر نخست وزیر هند به واشنگتن و مطالبه آنان از پاکستان برای برخورد علیه تروریسم و افراط گرایی گفت که پاکستان علیرغم از خطرات مداخلات آمریکا در منطقه، حاضر به مشارکت با آن در جنگ علیه تروریسم شد.

وی رویکرد واشنگتن در زیر سوال بردن تعهد اسلام‌آباد در جنگ برای صلح را ظالمانه توصیف کرد و گفت: پاکستان نیازمند طراحی یک سیاست خارجی است که از طریق آن بتواند از موقعیت ژئواستراتژیک خود برای بهره مندی از روابط دوستانه با شرق بهره‌مند شود.

بیانیه مشترک سران آمریکا و هند در جریان سفر رسمی نارندرا مودی نخست وزیر هند به واشنگتن و مطالبه آنان از پاکستان برای برخورد قاطع با تروریسم خشم دولتمردان پاکستانی را برانگیخته است.

دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور اشاره خاص به پاکستان در بیانیه مشترک ایالات متحده و هند غیرموجه، قضاوت یکطرفه و گمراه‌کننده می‌داند.

در این بیانیه آمده است: بیانیه رییس جمهور آمریکا و نخست وزیر هند مغایر با موازین دیپلماتیک و دارای رنگ و بوی سیاسی است. اسلام‌آباد متعجب است که علیرغم همکاری نزدیک با واشنگتن در مبارزه با تروریسم، به این بیانیه اضافه شده است.

پاکستان همچنین نسبت به افزایش همکاری‌های نظامی آمریکا و هند از جمله انتقال فناوری‌های پیشرفته جنگی به شبه قاره عمیقا ابراز نگرانی کرد و این اقدام را به ضرر صلح و ثبات در جنوب آسیا دانست.

واکنش مقامات پاکستانی به مواضع آمریکا همچنان از عمق اختلافات دو کشور در خصوص اوضاع منطقه و تشدید تنش‌های دیرینه پاکستان با همسایه شرقی خود هند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha