۳ تیر ۱۴۰۲، ۷:۰۸
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85149340
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

علل ناکامی اوکراین در ضدحمله علیه روسیه از نگاه رسانه آلمانی

تهران- ایرنا- روزنامه آلمانی بیلد درباره علل پیشروی کُند نیروهای اوکراینی در ضدحمله علیه روسیه نوشت که این ناکامی ناشی از فقدان دفاع هوایی اوکراین و سازماندهی بهتر نظامیان روس است.

به گزارش ایرنا، بیلد در گزارش روز جمعه خود به نقل از یک سرباز اوکراینی نوشت: وقتی روس‌ها از فاصله هشت کیلومتری بالگردهای ما را سرنگون می‌کنند ما هیچ چیزی برای پاسخ دادن به آنها نداریم.

بیلد افزود خطوط دفاعی روسیه سازماندهی بهتری دارد، حتی بهتر از پاییز گذشته.

به نوشته اسپوتنیک، اوکراین پس از چند بار تاخیر و وقفه، ضدحمله خود را در اوایل ماه ژوئن آغاز کرد.

وزارت دفاع روسیه گفته که نیروهای اوکراینی سعی دارند از سه مسیر جنوب دونتسک، باخموت و زاپوریژیا پیشروی کنند اما ناکام مانده‌اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۱۰ روز پیش گفت که نیروهای اوکراینی در ضدحمله خود متحمل خسارات سنگینی شده‌اند و در هیچ مسیری به موفقیت نرسیده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین چهارشنبه با اذعان به اینکه پیشرفت ضدحمله علیه نیروهای روسیه «آهسته‌تر از حد انتظار» گفت: برخی فکر می‌کنند که این یک فیلم هالیوودی است و انتظار دارند همین الان نتایجش را ببینند. اما اینگونه نیست. جان مردم در خطر است.

زلنسکی درباره علت پیشروی آهسته در مقابل روسیه گفت که نیروهای روس ۲۰۰ هزار کیلومتر از سرزمین‌های اوکراین را مین‌گذاری کرده‌اند.

دنیس شمیهال نخست‌وزیر اوکراین هم ضمن ابراز خوش‌بینی نسبت به ضدحمله اوکراین، گفت: موفقیت در دستیابی به اهداف این ضدحمله و پیشروی در خطوط نیروهای روسیه امری زمان‌بر است.

نخست‌وزیر اوکراین اظهار کرد: باید درک کنیم که زندگی هر یک از نیروهای‌مان برای ما حائز اهمیت است بنابراین برخلاف ارتش روسیه که هیچ ارزشی برای جان مردم خود قائل نمی‌شود، ما طبق استانداردهای ناتو کار می‌کنیم و مواظب تک‌تک سربازان خود هستیم.

اوکراین مدعی است که در روزهای اخیر کنترل هشت روستا را از روسیه باز پس گرفته است که اولین دستاوردهای مهم کی‌یف در هفت ماه اخیر در میدان نبرد به شمار می‌آید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha