۳ تیر ۱۴۰۲، ۴:۳۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85149326
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرمانده ارشد روس گروه واگنر را به حل مسالمت‌آمیز مشکلات فراخواند

تهران- ایرنا- سرگئی سوروویکین فرمانده ارشد روسیه در عملیات نظامی ویژه در اوکراین از گروه شبه‌نظامی واگنر خواست تا از دستورات ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اطاعت کرده و همه مشکلات را از راه مسالمت‌آمیز حل کند.

به گزارش ایرنا به نقل از سی.ان.ان، سوروویکین جمعه شب در پی اظهارات جنجال‌برانگیز یوگنی پریگوژین رئیس واگنر گفت: روی سخنم با رهبری، فرماندهان و مبارزان واگنر است.

وی افزود: ما در کنار هم مسیر سخت و دشواری را طی کرده‌ایم. ما در کنار یکدیگر جنگیده، خطر کرده، خسارت دیده و پیروز شده‌ایم. ما از یک خون هستیم. ما مبارزیم.

سوروویکین ادامه داد: من از شما می‌خواهم که متوقف شوید. دشمن فقط منتظر است که اوضاع سیاسی داخلی کشور ما وخیم شود.

وی تاکید کرد: ما در زمانی که کشور دوره سختی را سپری می‌کند، نباید بازیچه دست دشمن شویم. هنوز خیلی دیر نشده است؛ لطفا از اراده و دستورات رئیس فدراسیون روسیه که منتخب توده‌هاست، اطاعت کنید.

سوروویکین اظهار کرد: همه مشکلات را تحت رهبری فرمانده کل قوای فدراسیون روسیه و به طور مسالمت‌آمیز حل کنید.

در همین حال، ولادیمیر الکسیف از مقام‌های اطلاعاتی روسیه از واگنر انتقاد کرده و اقداماتش را «کودتا» نامید.

پریگوژین چندی پیش گفت که واگنر از امضای قرارداد با وزارت دفاع روسیه خودداری کرد. وی با اشاره به فرمان سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه برای امضای قرارداد با «نیروهای داوطلب» گفت: واگنر هیچ قراردادی با شویگو امضا نخواهد کرد. فرمان وزیر دفاع شامل ما نمی‌شود.

پریگوژین گفت که واگنر کاملا در خدمت منافع روسیه است اما ساختار کارآمد آن اگر قرار باشد به شویگو پاسخگو باشد، آسیب خواهد دید.

وی اظهار کرد که واگنر اقداماتش در اوکراین را با ژنرال سرگئی سوروویکین ملقب به «ژنرال آخرالزمان» هماهنگ می‌کند.

پریگوژین جمعه گفت که جنگ اوکراین بر اساس دروغ و فریب آغاز شده و ارتش روسیه حمله‌ای راکتی علیه واگنر انجام داده و ۲ هزار نفر از اعضای این گروه را کشته است.

وی همچنین شویگو را تهدید کرد و گفت که وی در میدان سرخ مسکو به دار آویخته خواهد شد در مقبره لنین دفن می‌شود.

روسیه، پریگوژین را به شورش مسلحانه متهم و علیه وی پرونده تشکیل داد. علاوه بر این، تدابیر امنیتی در مسکو پایتخت روسیه تقویت شده و همه تاسیسات حیاتی و زیرساخت‌های دولتی و حمل و نقل تحت حفاظت بیشتر قرار گرفت.

همچنین یگان‌های ویژه گارد ملی روسیه به حالت آماده‌باش کامل درآمدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha