۳ تیر ۱۴۰۲، ۲:۴۸
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85149317
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مسکو: اوکراین در بحبوحه اظهارات پریگوژین برای حمله در باخموت آماده می‌شود

تهران- ایرنا- وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در بحبوحه اظهارات تحریک‌آمیز یوگنی پریگوژین رئیس گروه شبه‌نظامی واگنر، ارتش اوکراین برای حمله در محور باخموت آماده می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، وزارت دفاع روسیه بامداد شنبه در بیانیه‌ای گفت: رژیم کی‌یف از اظهارات تحریک‌آمیز پریگوژین برای به هم ریختن اوضاع استفاده کرده و تیپ ۳۶ مکانیزه و تیپ ۳۵ تفنگداران دریایی خود را در محور تاکتیکی باخموت برای انجام اقدام تهاجمی متمرکز کرده است.

یوگنی پریگوژین جمعه بدون ارائه شواهدی مدعی شد که ارتش روسیه ۲ هزار نفر از نیروهای واگنر را به قتل رسانده است.

وی همچنین سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه را تهدید کرد و گفت که وی در میدان سرخ مسکو به دار آویخته خواهد شد در مقبره لنین دفن می‌شود.

مقام‌های روسیه وی را به سازماندهی شورش مسلحانه متهم کرده و علیه وی پرونده تشکیل دادند.

سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) هشدار داد که ممکن است تنش در داخل روسیه تشدید شود.

این نهاد امنیتی اعلام کرد: اظهارات و اقدامات پریگوژین مصداق دعوت به درگیری داخلی مسلحانه در خاک روسیه و خنجری بر پشت نیروهای مسلح روسیه است که با نیروهای اوکراینی هوادار نازی مبارزه می‌کنند.

پریگوژین فرمانده نظامی گروه واگنر ماه هاست که علناً سرگئی شویگو وزیر دفاع و والری گراسیموف ژنرال ارشد روسیه را به بی کفایتی در جنگ اوکراین متهم می کند.

گروه واگنر اخیرا در کنترل بر شهر باخموت نقش پررنگی داشت. وی گفته بود که از این شهر عقب‌نشینی کرده و کنترل آن را به ارتش روسیه می‌سپارد.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha