۳ تیر ۱۴۰۲، ۰:۱۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85149286
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزارت دفاع روسیه ادعای پریگوژین درباره حمله راکتی به واگنر را رد کرد

تهران- ایرنا- وزارت دفاع روسیه اظهارات رئیس شرکت خصوصی واگنر درباره حمله راکتی ارتش روس به این گروه شبه‌نظامی را رد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه جمعه شب در بیانیه‌ای گفت: همه پیام‌ها و ویدیوهای یوگنی پریگوژین درباره حمله ادعایی به اردوگاه‌های پشت جبهه واگنر که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، با واقعیت همخوانی ندارد.

در همین حال، کمیته ملی ضد تروریسم روسیه اعلام کرد که اتهامات منتشر شده از طرف یوگنی پریگوژین هیچ مبنایی ندارند. 

این کمیته توقف فوری فعالیت های غیرقانونی بنیانگذار گروه واگنر را خواستار شد و افزود: در رابطه با این اظهارات، سازمان امنیت فدرال روسیه، پرونده ای را علیه پریگوژین با اتهام دعوت به شورش مسلحانه گشوده است.


از سوی دیگر، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از وضعیتی که در اطراف گروه واگنر رخ می دهد آگاه است و همه اقدامات لازم در حال انجام است.

پریگوژین جمعه در ویدیویی گفت: یک حمله راکتی به اردوگاه‌های گروه واگنر انجام شد. افراد زیادی قربانی شده‌اند. به گفته کسانی که شاهد حمله بودند این راکت از پشت جبهه شلیک یعنی توسط نیروهای وزارت دفاع فدراسیون روسیه شلیک شده بود.

وی افزود که «شمار زیادی از مبارزان کشته شده‌اند» و گروه واگنر در آینده نزدیک درباره «نحوه پاسخگویی به این بی‌رحمی» پاسخ خواهد داد.

پریگوژین گفت: آنها ما را فریب دادند و تلاش کردند ما را از دفاع از خانه‌هایمان کنار بگذارند. ما آماده مصالحه با وزارت دفاع، تسلیم سلاح و یافتن راه‌حلی برای ادامه دفاع از کشورمان هستیم. اما فرمایه‌ها آرام نمی‌نشینند. امروز وقتی دیدند که ما شکست نمی‌خوریم، تصمیم گرفتن حمله‌ای راکتی به اردگاه‌های پشت جبهه ما انجام دهند.

وی که در ماه‌های گذشته حملات لفظی شدیدی علیه سرگئی شویگو وزیر دفاع و والری گراسیموف رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه داشته است، گفت: وزارت دفاع تلاش می‌کند جامعه و رئیس جمهوری را فریب داده و قصه‌ای درباره تهاجم اوکراین و برنامه‌ریزی آنها برای حمله به ما با همکاری ناتو بسازد.

پریگوژین گفت: جنگ لازم بود تا شویگو ارتشبد شده و دومین مدال «قهرمانی‌اش» را بگیرد. اما برای غیرنظامی کردن و نازی‌زدایی از اوکراین نیازی به جنگ نبود.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha