اعضای جدید شورای استانی نظام مهندسی کشاورزی کردستان مشخص شدند +فیلم

سنندج- ایرنا- ششمین دوره انتخابات شورای استانی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کردستان روز جمعه در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار و اعضای جدید این دوره مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ششمین دوره انتخابات شورای استانی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کردستان امروز جمعه از ساعت ۹ صبح آغاز شد و تا ۱۷ بعدازظهر اعضا حق رای داشتند و قرائت و یادداشت و اعلان آراء هم تا ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه طول کشید.

شورای استانی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی متشکل از ۱۳ نفر است که هفت نفر به صورت انتخابی و از طرق انتخابات و ۶ نفر هم به طور انتصابی عضو این شورا می شوند.

این دوره از انتخاب سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان هم مانند دیگر دوره های آن به مرحله دوم کشیده شده بود به عبارتی ۲ هفته گذشته مرحله نخست آن برگزار شده بود که به دلیل به حدنصاب نرسیدن تعداد شرکت کنندگان به مرحله دوم موکول شد.

افزون بر پنج هزار نفر عضو سازمان نظم مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کردستان هستند ولی از این تعداد یکهزار و نفر کارت‌های عضویتشان تمدید داشت و واجد شرایط رای دادن بودند.

۵۲ نفر نامزد در این دوره از انتخابات شده بودند که بیشتر آنها را جوانان خوش فکری که به امید تغییرات اساسی در سازمان در قالب ائتلاف هایی وارد عرصه رقابت شده بودند.

حرکت و اقدامی که به رسم ناخوشایندی در همه انتخابات در کشور و به تبع استان ما تبدیل شده این است که در زمان برگزاری انتخابات هرچند بارها اعلام شده تبلیغات غیرقانونی است ولی نامزدها و طرفدارانشان از این آخرین فرصت که آنرا فرصت طلایی می‌دانند هم استفاده می کنند.

مسئول هیات نظارت بر این دوره از انتخابات شورای استانی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کردستان حامد قادرزاده که افزون بر عضویتشان در این سازمان، رئیس دانشگاه کردستان و سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان هستند فردی که چند دوره است با حضورش شاهد برگزاری انتخاباتی منسجم و منظم و بدون کوچک‌ترین اعتراضی از سوی اعضا به دلیل ناهماهنگی یا هر گونه اتفاق دیگری، هستیم.

اعضای جدید شورای استانی نظام مهندسی کشاورزی کردستان مشخص شدند + فیلم

نقش موثر جامعه مهندسی کشاورزی کردستان در توسعه استان

حامد قادرزاده در حاشیه برگزاری این دوره از انتخابات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این دوره انتخابات شورای استانی سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان یکهزار و ۳۵۰ نفر واجد شرایط رای دادن بودند که در مرحله نخست می بایست ۶۷۶ نفر شرکت می کردند.

وی ادامه داد: ۲ هفته گذشته دوره نخست این دوره از انتخابات برگزار شد که به دلیل به حدنصاب نرسیدن به مرحله دوم موکول شد

مسئول هیات نظارت بر این دوره از انتخابات شورای استانی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کردستان بیان کرد: ۵۲ نفر برای حضور در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اعلام آمادگی کردند که از این تعداد هفت نفر با رای اعضای واجد شرایط رای دادن به این شورا راه می یابند.

قادرزاده ادامه داد: جامعه نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست می تواند در مدیریت و توسعه به ویژه در بخش کشاورزی استان موثر باشند.

وی یادآور شد: امیدواریم افراد با انگیزه و توانمند به این دوره ورود پیدا کنند و از ظرفیت واقعی خود حداکثر استفاده کنند.

راس ساعت ۱۷ شمارش آراء با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان و جمع دیگری از مدیران و ۲۲ نفر از کاندیداها و یا نمایندگانشان آغاز شد.

از ۵۲ نامزد این دوره تنها ۲۲ نفر ماندند تا ببیند نتیجه چه می شود و برخی ها می گفتند آنها می‌دانستند مثل دوره‌های گذشته هم همان گروه قبلی که ۱۲ سال است در این شورا حضور دارند بار دیگر رای خواهند آورد چراکه خود اینگونه همه پازل ها را کنار هم می چیدند و اجازه ورود جوانانی که خواهان تغییر و تحول در سازمان هستند را نمی دهند.

انصراف پیشکوستان در راستای حمایت از قشر جوان

رئیس کمیتە اجرایی ششمین دوره انتخابات شورای استانی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کردستان هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۹ خرداد مرحله نخست این دوره از انتخابات سازمان همزمان با سراسر کشور برگزار شد و به دلیل به حدنصاب نرسیدن اعضا به دور دوم کشیده شد.

فریبا رضائی اضافه کرد: ۶۴ نفر نامزد این دوره از انتخابات شدند که ۱۰ نفر انصراف دادند و در روز برگزاری انتخابات در مرحله دوم هم ۲ نفر دیگر انصراف خود را اعلام کردند و اینگونه ۵۲ نفر باهم به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به اینکه در این مرحله هفت نفر به عنوان عضو اصلی و ۲ نفر هم به عنوان علل البدل با رای اعضا انتخاب می شوند، افزود: تعدادی از پیشکسوتان که نامزد شده بودند در راستای حمایت از جوانان و واگذاری امورات به نسل جوان انصراف دادند.

رئیس کمیتە اجرایی ششمین دوره انتخابات شورای استانی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کردستان یادآور شد: با توجه به اینکه کشت محصولات گلخانه‌ای در استان در حال افزایش بوده و در مجموع بخش کشاورزی در مرحله رشد و توسعه قرار گرفته است سازمان نظام مهندسی کشاورزی هم تلاش می کند با برگزاری کارگاه های آموزشی برای کشاورزان و همچنین افزایش مهارت و دانش کارشناسان نقش خود را در این رابطه به‌خوبی ایفا کند

هرچند برگزاری انتخاب با نظارت شدید و دقیق انجام شد ولی عده‌ای از اعضا نقدهایی به روند برگزاری و تمرکز آن بر اعضای ساکن در مرکز استان داشتند و بیان می کردند چرا از پنج هزار نفر عضو تلاشی برای تمدید کارت همه آنها نشده و نمی‌شود و چرا فقط زمینه فعالیت را برای عده خاصی مهیا می‌کنند.

لزوم برگزاری انتخابات نظام مهندسی به صورت الکترونیکی

برگزاری بسیاری از انتخابات صنفی چندین دوره است که الکترونیکی شده ولی هنوز در نظام مهندسی کشاورزی به صورت سنتی و دستی برگزار می شود، هرچند امروز ۶ نفر پنج ساعت و ۱۵ دقیقه آراء را قرائت و یادداشت کردند تا خطایی پیش نیاید و با نظارت مستمر رضایت همه جلب شد و کسی اعتراضی نداشت ولی بی شک اگر الکترونیکی بود نه خستگی برای افراد و نه استرس و بحث مربوط به خطا و جاانداختن آراء و حتی تقلب دیگر مطرح نبود.

افزون بر این، بسیاری از اعضا هم از شهرستان های استان به سنندج آمده بودند تا رای بدهند و اگر الکترونیکی بود علاوه براینکه نیازی به حضور و خطر و سختی تردد در جاده نبود تعداد بیشتری هم شرکت می‌کردند.

در پایان بعد از شمارش آراء کاوه نیکدل با ۲۰۸ رای، عابد احمدی با ۱۹۴ رای، شهریار سهرابی یا ۱۸۱ رای، امیر اسکندری و طالب حاجی میرزایی هر کدام با ۱۷۴ رای، شیرکو شیخی با ۱۷۳ رای و خبات جنتی با ۱۷۰ رای به عنوان اعضای اصلی و شیلان شفیعی و چیاکو رحمتی هر کدام با ۱۵۰ رای به عنوان اعضای علل البدل انتخاب شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha