مکرون خواستار تعیین مالیات‌های بین‌المللی برای مبارزه با فقر و تغییرات اقلیمی شد

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری فرانسه خواستار همبستگی برای تعیین مالیات‌های بین‌المللی بر مبادلات مالی، بلیط هواپیما و حمل‌ونقل دریایی به منظور تامین مالی مبارزه با فقر و تغییرات اقلیمی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، امانوئل مکرون روز جمعه در اختتامیه "اجلاس پیمان مالی جهانی جدید" که از روز گذشته با حضور حدود ۴۰ تن از رهبران جهان در پاریس آغاز شد، بر همبستگی کامل برای اصلاح عمیق سیستم مالی جهانی تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، اجلاس پیمان مالی جهانی جدید با هدف اصلاح عمیق سیستم مالی جهانی به منظور "کارآمدتر و عادلانه‌تر" شدن روند کنونی برگزار شد.

مکرون در این اجلاس با بیان اینکه اجلاس بعدی ۲ سال دیگر در پاریس برگزار خواهد شد، اظهار داشت: ما باید کار را از هم اینک آغاز و زمین را برای دنیای امروز مناسب‌تر کنیم.

مکرون خواستار تعیین مالیات‌های بین‌المللی برای مبارزه با فقر و تغییرات اقلیمی شد

رئیس جمهوری فرانسه در تبیین پیشرفت‌های کسب شده در اجلاس امسال به موضوع تجدید ساختار بدهی زامبیا اشاره کرد.

مکرون ادامه داد: وعده‌ کشورهای ثروتمند در سال ۲۰۰۹ مبنی بر آزادسازی سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار از سال ۲۰۲۰ برای کمک به کشورهای فقیر در مواجهه با گرمایش جهانی، در نهایت باید امسال با تاخیر عملی شود.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری فرانسه همچنین به طور مبهم به "بند بدهی مقاوم در برابر آب و هوا" اشاره کرد.

مکرون خواستار تعیین مالیات‌های بین‌المللی برای مبارزه با فقر و تغییرات اقلیمی شد

بر اساس این بند امکان تعلیق بازپرداخت‌ها در صورت وقوع یک "فاجعه" طبیعی فراهم می شود اما مکرون در تشریح آن مشخص نکرد که کدام کشورها یا سازمان‌ها آن را اجرا می‌کنند.

بر اساس پیش‌نویس بیانیه اجلاس پیمان مالی جهانی جدید در پاریس، سران شرکت‌کننده در این اجلاس قرار بود از فشار بر بانک‌های توسعه چندجانبه مانند بانک جهانی حمایت کنند تا سرمایه بیشتری را برای تقویت سازوکار وام‌دهی به کشورهای در حال توسعه برای مقابله با فقر و تغییرات اقلیمی اختصاص دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha