معاون رئیس جمهور: رفع مشکلات بشاگرد را از طریق مسئولان کشوری پیگیری می‌کنم

بندرعباس - ایرنا - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به مشکلات مردم شهرستان بشاگرد هرمزگان در بخش‌های مختلف، گفت: این موارد را برای باز شدن گره‌های زندگی مردم به دستگاه اجرایی خاص خود منتقل و با مسوولان رایزنی می‌کنم.

انسیه خزعلی که پیش از ظهر روز پنجشنبه سفر ۲ روزه خود را به شهرستان بشاگرد جهت مشارکت در جشن ازدواج آسان و اهدای جهیزیه به ۱۱۰ زوج و همچنین اهدای بسته لبخند مادری به نو مادران آغاز کرده است، با حضور در مناطق مختلف این شهرستان از نزدیک مشکلات را از زبان مردم و مسوولان شنید.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی مردم در برنامه‌های متعدد، افزود: برخی از مسائل مربوط به وزارتخانه‌هایی مانند راه و شهرسازی و بهداشت درمان و آموزش پزشکی است که این‌ها را منتقل و پیگیری خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین با اشاره به روز ازدواج، گفت: برنامه ویژه‌ای برای دهه شصتی‌ها درسال جاری مصوب شده که شامل چهار نوع حمایت از زوج‌های دهه شصتی روستایی می‌شود.

وی تصریح کرد: این حمایت‌ها شامل تسهیلات ویژه ازدواج، تسهیلات ویژه جهیزیه در قالب کالابرگ، تسهیلات ویژه اشتغال و بیمه زوجین دهه شصتی روستایی است.

خزعلی همچنین با اشاره به توانمندی بالای بانوان بشاگردی در زمینه صنایع دستی و سوزن دوزی، گفت: برای مهارت افزایی بانوان و برای رساندن محصول تولیدی به بازار می‌توان از ظرفیت کار آفرینان و خیران استفاده کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به جشن ازدواج آسان در بشاگرد و مراسم ازدواج آسان، بیان کرد: امیدواریم روز به روز برگزاری مراسم‌های ازدواج آسان در راستای دوری از تجملات و برای خدا زندگی کردن و سبک زندگی سالم در جامعه گسترش یابد.

وی با اشاره به سفرهای استانی دولت گفت: در دور نخست سفرهای استانی اعتبارهایی تصویب شد و مبالغی به عنوان پشتیبانی کارآفرینی بانوان اختصاص یافت.

خزعلی در جمع بانوان فعال قرآنی ۱۲۰ روستای بشاگرد نیز گفت: با حضور در روستای خمینی شهر بشاگرد هرمزگان در جمع بانوان قرآنی ۱۲۰ روستای منطقه، با اشاره به حرکت انبیا در تعلیم و تربیت بشر و انسان سازی خاطر نشان کرد: حرکت شما در سازندگی فکر و اندیشه از عمران و آبادانی شهرها کمتر نیست.

دکتر خزعلی افزود: شما دختران باید به خود ببالید چرا که خداوند متعال ظرفیت انسان سازی را در وجود شما قرار داده است و از طرفی نیز قرار گرفتن در مسیر قرآن و معارف دینی موهبت ویژه ای است که نصیب شما شده است.

وی با اشاره به مشکلات و محدودیت های مختلف منطقه بشاگرد و تاکید بر وظیفه مسئولان در هموار ساختن مشکلات مردم افزود: در میان تمامی این سختی ها طبق آیات الهی "فمن یتوکل علی الله فهو حسبه" نگاه خداوند شما را کفایت می کند و اثر تمسک شما مردم غیور را نسبت به این معارف می توان به راحتی در منطقه مشاهده کرد.

در دومین روز سفر معاون رئیس جمهور به شهرستان بشاگرد تعدادی بسته لبخند مادری به مادران باردار و شیرده روستای گِرَهوِن در بخش گافر و پارامون این شهرستان هدیه شد.

این اقدام در راستای تجلیل از مقام مادری و ارج نهادن به خدمات و زحمات مادران در تربیت نسل و نقش آنان در حراست از خانواده انجام شد.

همچنین ۱۱۰ جهیزیه در مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به زوج‌هایی که در مراسم ازدواج آسان زندگی مشترکشان را آغاز کردند اهدا شد.

انسیه خزعلی در سفر ۲ روزه خود به هرمزگان از کارخانه اشتغالزایی بانوی توانمند مینابی بازدید و در جریان مشکلات بانوان کارآفرین این استان قرار گرفت.

جهیزیه های اهدا شده توسط موسسه خیریه آبشار عاطفه ها و خیران آن تامین شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha