نمایندگان خراسان‌شمالی براولویت محرومیت‌زدایی در حوزه‌های آب، راه و کشاورزی تاکید کردند

بجنورد - ایرنا - نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی عصر (جمعه) در نشست با سردار آبرومند، دبیر قرارگاه محرومیت زدایی امام‌ حسن مجتبی(ع) بر اولویت تامین اعتبار و محرومیت‌زدایی برای حوزه‌های آب، راه و کشاورزی این استان تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی عصر جمعه در کارگروه‌های مختلف محرومیت‌زدایی که در استانداری برگزار شد اظهار کرد: در تمامی شاخص ها این استان محروم است که ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه اعتبار در نظر گرفته شده است کم‌تر از هفت دهم درصد برای این استان است.

سید محمد پاکمهر بیان کرد: باتوجه به جمعیت باید در حوزه عمرانی حداقل یک و نیم درصد اعتبار در نظرگرفته شود.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین این استان در شاخص فقر رتبه دوم و فلاکت فقر رتبه اول در ۳۱ استان هستیم که نیاز به اعتبار بیشتر است.

جمعیت روستایی، هدف‌گذاری محرومیت‌زدایی است

رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی هم اظهار کرد: خراسان شمالی بیش از ۵۰ درصد جمعیت روستایی دارد که با این شرایط نیازمند حمایت خاص از استان هستیم.

محمد وحیدی با بیان اینکه در حوزه آبخیزداری نیز نیاز است به استان توجه ویژه شود، ادامه داد: جزو پنج استان کشور هستیم که کمترین بارندگی را نسبت به سنوات گذشته داشتیم.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرستان‌ محروم راز و جرگلان و شهرستان‌های تازه تاسیس مانه، بام و صفی‌آباد در پروژه‌های محرومیت‌زدایی نیازمند توجه ویژه هستند.

وحیدی تاکید کرد: در حوزه آب آشامیدنی روستایی نیز دارای تنش آبی هستیم که باید با حمایت مناسب، این تنش آبی مدیریت شود.

رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ورود مناسب به مسکن‌های نیمه تمام و رها شده می‌تواند کمک بسیار خوبی برای خانه‌دار شدن مردم استان باشد.

۵۰ درصد اشتغال استان در حوزه کشاورزی است

نماینده مردم اسفراین و بام‌وصفی آباد در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه با اشاره به اینکه ۵۰ درصد اشتغال مردم این شهرستان در حوزه کشاورزی است اظهار کرد: باید به این حوزه با رویکرد محرومیت زدایی و نگاه ویژه و عملیاتی انجام شود.

امان‌الله حسین‌پور بیان کرد: اکنون ۵۰ روستای شهرستان اسفراین دچار تنش آبی هستند و برخی از آنها هفته ها است که آب ندارند و یا برخی از روستاها بدلیل تامین پنج کیلومتر لوله از آب محروم بوده که این خود مشکلات جدی برای مردم این مناطق بوجود آورده است.

وی افزود: پروژهای نیمه تمامی در حوزه های راه و آب آشامیدنی و بهداشت در دست داریم که نیازمند اعتبار است که با اجرایی شدن مصوبات امیدواریم که مشکلات حل شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی نیز به انعقاد تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: در خصوص زمان‌بندی و تامین اعتبار مصوبات مولفه هایی هستند که در روند و پیشرفت محرومیت زدایی کمک شایانی می کند.

علی جدی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی و کانال های آبیاری زمین های کشاورزی یکی دیگر از مواردی است که باید تامین اعتبار و مورد توجه قرار گیرد.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است که نیمی از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha