۱۲۰ میلیارد تومان برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مازندران مصوب شد

ساری - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از شرکت های دانش بنیان باهدف افزایش بهره‌وری و تولید در استان تصویب شد.

فرج الله فتح الله پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۱۰ درصد اعتبارات عمرانی دستگاه‌های اجرایی استان طبق قانون باید در حوزه دانش بنیان هزینه شود که در این راستا ادارات موظف به تحقق این امر است.
وی خاطر نشان کرد: ۱۲۰ میلیارد تومان برای طرح های دانش بنیان در شورای برنامه ریزی استان تصویب شد که با همراهی مدیران برای تخصیص این اعتبارات تلاش خواهیم کرد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: دستگاه های اجرایی استان موظف به خرید تجهیزات آزمایشگاهی از شرکت دانش بنیان هستند و در دستور کارشکنی این موضوعات در تخلفات اداری بررسی خواهد شود.
فتح‌الله پور افزود: رشد اقتصادی هشت درصدی برای استان پیش بینی شده که پنج درصد آن از محل سرمایه گذاری و سه درصد هم از محل بهره وری است که به عنوان مثال جهاد کشاورزی از محل سرمایه گذاری ۳.۵ میلیون و در حوزه بهره وری هم یک میلیون تن میزان تولیدات محصولات کشاورزی استان باید افزایش یابد.

۱۲۰ میلیارد تومان برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مازندران مصوب شد

وی ادامه داد: رونق فعالیت شرکت های دانش بنیان‌ برای اشتغال آفرینی و تنوع دادن به تولیدات نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی به ویژه بانک ها در ارایه تسهیلات است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با اعلام این که تا پایان سال جاری ایجاد حدود ۵۰ هزار شغل پایدار جدید در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و گردشگری برای استان هدفگذاری شده و تعهد محسوب می شود، تاکید کرد : طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده حدود ۳۰ درصد از مشاغل پایدار جدید باید با حمایت از شرکت های دانش بنیان محقق شود.
وی خواستار ورود جدی شرکت های دانش بنیان به بخش کشاورزی به عنوان محور اصلی توسعه مازندران شد و افزود : برای ادامه سال جاری برای ورود شرکت‌های دانش بنیان به بخش کشاورزی برنامه داریم و در همین راستا تسهیلاتی برای افزایش تولید در بخش کشاورزی با محوریت نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.
فتح الله پور با تاکید بر این نکته که استانداری برای راه اندازی مراکز رشد و فناوری در تمامی شهرستان های استان آمادگی دارد، گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید برای رونق و رشد اقتصادی هشت درصدی در استان پای کار بیایند و در گام نخست باید تمامی زیرساخت ها برای ورود آسان دانش بنیان ها به اقتصاد مازندران فراهم شود.
طبق آمارهای رسمی در استان مازندران ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد. سهم صنعت از مجموع اشتغال های موجود در مازندران ۳۰ درصد است.

۱۲۰ میلیارد تومان برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مازندران مصوب شد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha