ایجاد اشتغال در روستاها، خلق ثروت و محرومیت‌زدایی به دنبال دارد

بجنورد- ایرنا - دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن (ع) گفت: ایجاد اشتغال، روستاهای مولد و آبخیزداری موجب ثروت‌آفرینی و محرومیت‌زدایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردارجمال‌الدین آبرومند روز جمعه در نشست قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی خراسان شمالی با اشاره به ماموریت‌ها و اهداف این قرارگاه، رفع مشکلات محرومان و محرومیت‌زدایی از مناطق مختلف را از جمله اهداف این قرارگاه دانست و اظهار کرد: راهکار رفع محرومیت این است که مردم آن مناطق ثروتمند شوند و به یک درآمدزایی خوب برسند، پس باید اولویت بر کارآفرینی و ایجاد اشتغال باشد، زیرا عمده مشکلات محرومان به مساله کار و اشتغال باز می‌گردد.

وی افزود: دولت سیزدهم این امکان را به قرارگاه محرومیت زدایی داده که به طور عملیاتی و اجرایی ورود پیدا کنیم و تاکید دولت بر این موضوع است.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن (ع) بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت های موجود در استان استفاده از فرصت ایجاد صنایع کوچک است که البته باید با محوریت بازگشت به روستا انجام شود.دبیر قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن (ع) بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت های موجود در استان استفاده از فرصت ایجاد صنایع کوچک است که البته باید با محوریت بازگشت به روستا انجام شود.

سردار آبرومند در ادامه تصریح کرد: نهادهای ستاداجرایی، کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و سپاه در تنظیم قرار داد تصریح کنند و به زمان طولانی موکول نکنند چرا که این موضوع موجب از دست دادن فرصت است و باید محرومیت برطرف شود.

وی افزود: همچنین در لیست هایی که دراختیار ما می گذارند روستاهای خوش نشین قرار نگیرد چرا که مبنا بر روستاهای محروم است.

محرومیت زدایی استان تا سه سال آینده در دستور کار است

استاندار خراسان شمالی در ادامه این نشست اظهار کرد: وزیر کشور در بازدید اخیر از خراسان شمالی بر تحول در بخش راه سازی استان، از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تاکید کرد.

محمدرضا حسین‌نژاد بیان کرد: انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، منجر به پیشرفت استان خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: با انعقاد این قراردادها در بازه زمانی سه ساله شاهد محرومیت زدایی از استان خواهیم بود.

حسین‌نژاد در خصوص دستاورد های فرهنگی و مذهبی سفر دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به استان نیز خاطر نشان کرد: امیدواریم در کنار پروژه های عمرانی این قرارگاه، خانه عالم هم در سایر روستاها احداث شود تا شاهد غنای مذهبی و فرهنگی باشیم.

در پایان این نشست بین قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن (ع) و استانداری خراسان شمالی تفاهم نامه ای در خصوص حوزه هایی از جمله آبرسانی به روستاهای محروم، بهداشت، کشاورزی و راه های مناطق محروم برای بهسازی و محرومیت‌زدایی آنها منعقد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha