وزیر اقتصاد صربستان به دلیل اصرار به تحریم روسیه برکنار شد

تهران- ایرنا- رسانه‌های صربستان پنجشنبه شب گزارش دادند، راده باستا وزیر اقتصاد این کشور که همواره خواستار تحریم روسیه بود به درخواست ایویکا داچیچ معاون اول نخست‌وزیر و وزیر خارجه و همچنین دراگان مارکوویچ رئیس حزب محافظه‌کار صربستان متحد برکنار شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، داچیچ و مارکوویچ در درخواستی که به آنا برنابیچ نخست‌وزیر صربستان ارسال شده، گفته‌اند که به باستا مهلت داده شده است تا از تمام سمت‌هایی که توسط ائتلاف آنها برای تصدی آن سمت‌ها نامزد شده بود، استعفا دهد که شامل سمت وزارت اقتصاد این کشور نیز می‌شود.

کابینه صربستان نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که نخست‌وزیر این کشور پیشنهادی برای برکناری باستا به مجلس این کشور ارسال کرده است.

بر اساس بیانیه هیات دولت صربستان، برنابیچ روز پنجشنبه به اعضای دولت گفت که به پیشنهاد دو حزب از جمع احزاب تشکیل دهنده دولت این کشور (حزب سوسیالیست صربستان و صربستان متحد) پیشنهاد برکناری باستا وزیر اقتصاد از سمت خود به مجلس این کشور ارائه شده است.

وزیر اقتصاد صربستان پیشتر و در ماه آوریل از دولت خواست تا تصمیم خود را در مورد تحریم‌ها علیه روسیه اتخاذ کند و گفت که بلگراد در حال حاضر بهای زیادی برای عدم حمایت از تحریم‌های غرب علیه مسکو می‌پردازد.

جنبش سوسیالیست‌ها یکی از اعضای کوچک ائتلاف حاکم نیز خواستار برکناری باستا به دلیل مواضع او در پیوستن به تحریم‌ها علیه روسیه شد.

همچنین در اوایل ژوئن، دارکو گلیسیچ رئیس هیات اجرایی حزب حاکم پیشرو صربستان به باستا گفت که «دهان خود را ببندد» زیرا وزیر اقتصاد بر درخواست‌های خود برای اعمال تحریم‌ها علیه روسیه اصرار داشت.

حزب صربستان متحد نیز در واکنش به این رویکرد باستا، وی را از سمت معاونت این حزب برکنار و از حزب اخراج کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha