۲ تیر ۱۴۰۲، ۳:۲۳
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85148756
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسای جمهور فرانسه و مصر درباره تحولات اوکراین و سودان گفت وگو کردند

تهران- ایرنا- منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند، روسای جمهور فرانسه و مصر در پاریس با هم دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه و آخرین تحولات اوکراین و سودان گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری الشرق الاوسط، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در حاشیه اجلاس پیمان مالی جدید جهانی در پاریس دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف درباره همکاری‌های دوجانبه و راه‌های گسترش همکاری‌ها و هماهنگی‌ها بین دو کشور گفت وگو کردند.

روسای جمهور فرانسه و مصر همچنین درباره آخرین تحولات منطقه و جهان از جمله جنگ اوکراین و درگیری‌ها در سودان نیز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مکرون در این دیدار بر تمایل کشورش به هماهنگی و رایزنی فشرده با مصر به عنوان یکی از مهمترین شرکای منطقه‌ای این کشور تاکید کرد و از نقش قاهره در ایجاد پایه‌های ثبات در خاورمیانه، منطقه مدیترانه و قاره آفریقا و تلاش‌هایش در مبارزه با تروریسم، افراطی گری و مهاجرت غیرقانونی قدردانی کرد.

از سوی دیگر السیسی نیز با قدردانی از توسعه چشمگیر و رو به رشد روابط دوجانبه بین مصر و فرانسه در همه سطوح، بر ادامه هماهنگی سیاسی با فرانسه در مورد موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین المللی مورد نگرانی مشترک به ویژه در مورد مسائل مربوط به توسعه پایدار و حمایت از صلح و امنیت در منطقه تاکید کرد.

اجلاس پیمان مالی جدید جهانی در پاریس از روز پنجشنبه با حضور حدود ۵۰ نفر از سران کشورها به همراه نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و جامعه مدنی کار خود را در پاریس پایتخت فرانسه آغاز کرده است و اصلاحات مالی بین‌المللی در دستور کار این اجلاس دو روزه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha