وال استریت ژورنال: احتمال اجبار اوکراین به پذیرش صلح وجود دارد

تهران- ایرنا- ویلیام گالستون کارشناس ارشد اندیشکده آمریکایی بروکینگز در یادداشتی برای وال استریت ژورنال نوشت: اوکراین ممکن است پس از انجام ضدحمله خود مجبور به پذیرش صلح اجباری شود.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از وال استریت ژورنال، به عقیده گالستون حمایت از اوکراین از سوی کشورهای ناتو تا زمانی که ارتش اوکراین حداکثر ممکنِ قلمرو اشغال شده‌اش را بازگرداند، ادامه خواهد داشت با این حال، این موضع ناتو با اهداف ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین که آرزوی بازگشت کشورش به مرزهای سال ۱۹۹۱ را دارد، مطابقت ندارد.

کارشناس ارشد موسسه بروکینگز استدلال می‌کند که تا پایان سال جاری (میلادی)، حمایت از آتش‌بس به‌عنوان اولین گام به سوی مذاکرات صلح بسیار پررنگ خواهد شد که همین موضوع می‌تواند منجر به از دست دادن بخش بزرگی از سرزمین‌های بین‌المللی شناخته‌شده اوکراین شود.

به عقیده گالستون به همین دلیل است که ناتو در حال آماده‌سازی توافقنامه‌هایی در مورد تضمین‌های امنیتی برای اوکراین است.

این کارشناس اندیشکده آمریکایی بروکینگز دلیل این امر را چرخه انتخاباتی در آمریکا، کاهش حمایت جمهوری‌خواهان از اوکراین و بازگشت احتمالی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده به کاخ سفید می‌داند.

گالستون در پایان این یادداشت خود تاکید کرد: اگر زلنسکی نمی‌خواهد آینده کشورش را به هوس رای‌دهندگان آمریکایی بسپارد، باید به‌طور جدی به بهترین معامله‌ای که می‌تواند با حمایت متحدانش با روسیه انجام دهد، تا زمانی که این حمایت همچنان قوی است، فکر کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha