۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۴۰
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85148579
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسب‌های برتر هفته نهم مسابقات کورس بهاره گنبدکاووس معرفی شدند

گنبدکاووس - ایرنا - هفته نهم مسابقات کورس اسبدوانی بهاره گنبدکاووس عصر پنجشنبه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در مجموعه سوارکاری این شهرستان مرزی برگزار و با معرفی اسب‌های برتر پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در هفته نهم مسابقات اسبدوانی بهاره گنبدکاووس ۵۶ راس اسب از ۲ نژاد «ترکمن و تروبرد» در هفت کورس شامل ۲ دور هزار متری، ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری و سه دور هزار و ۶۰۰ متری با هم به رقابت پرداختند که نتایج هر کورس به شرح ذیل است.

در دور اول این هفته از مسابقات، ۱۱ راس اسب ۲ ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «معرکه گز» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و مقام اول را به دست آورد و اسب‌های «آتا کهری» و «آتاخان سعید» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته ۶ بود که با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «توران بای سنگسار» اول شد و اسب‌های «اورهان بیک» و «اسکای صحرا» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته پنج بود و با شرکت هشت راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب «آلیش» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «آریل ای تی سی» و «جم بابا» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور چهارم هفته نهم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس ویژه اسب‌های ۲ ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته مبتدی و نبرده بود که با شرکت ۶ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «فوکوس لیدی» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های «ریو مجیک» و «میست نایت» به‌ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

در دور پنجم این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته چهار بود و با شرکت ۶ راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد، اسب «کریشنا» اول شد و اسب‌های «نیو سامر» و «اکسل فوکوس» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور ششم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته یک بود که با شرکت هفت راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «فوکوس زر» اول شد و اسب‌های «اونیکس» و «زستا» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور هفتم و پایانی که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته چهار بود و با شرکت هفت راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد، اسب «آریا قلی زاده» اول شد و اسب‌های «آلپای رمضانی» و «سردار سلیم» به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان هفته نهم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس در پایان مبلغ ۹ میلیارد و ۶ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبد کاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha