۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85148553
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اسلام‌آباد هرگونه ازسرگیری مذاکرات با طالبان پاکستان را منتفی دانست

اسلام‌آباد- ایرنا- پاکستان در واکنش به پیشنهاد هیات حاکمه موقف افغانستان برای میانجیگری بین دولت اسلام‌آباد و گروه تحریک طالبان پاکستان، هرگونه مذاکرات سازش با این گروه تروریستی را منتفی دانست.‌

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در اسلام‌آباد اعلام کرد که این کشور در هیچ گونه مذاکراتی با گروه تروریستی طالبان پاکستان حضور ندارد و گامی با این هدف برنداشته است.

ممتاز زهرا با استناد به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه پاکستان در رد هرگونه گفت‌وگوی صلح با گروه تحریک طالبان افزود که موضع اسلام‌آباد صریح و شفاف است.

مواضع جدید دولت پاکستان علیه گروه تروریستی تحریک طالبان درحالی عنوان می‌شود که طالبان افغانستان با ادعای عدم حضور عناصر تروریستی در خاک این کشور بار دیگر آمادگی خود را برای کمک به ازسرگیری مذاکرات سازش بین دولت اسلام‌آباد و گروه طالبان پاکستان اعلام کرد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تاکید کرد که هیچ مذاکره ای با عناصری که مسئول برهم زدن صلح در داخل کشور هستند انجام نخواهد شد.

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان اوایل سال میلادی دولت سابق این کشور را به مماشات در برخورد با گروه تروریستی تحریک طالبان متهم کرد و گفت: پاکستان با گروه‌های تروریستی که به هنجارها و قانون اساسی این کشور احترام نمی‌گذارند گفت‌وگو نمی‌کند.

دولت اسلام‌آباد همچنان مخالف هرگونه ازسرگیری مذاکرات سازش با تحریک طالبان پاکستان است درحالی که هیات حاکمه موقف افغانستان بر لزوم برگزاری این مذاکرات به عنوان راه برون رفت از چالش‌ تروریسم و نا امنی در مرزهای دو کشور اصرار دارد.

هجدهم اردیبهشت امسال امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان در سفر چهار روزه خود به پاکستان، طی سخنرانی در اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد مدعی شد که حتی یک گروه تروریستی در افغانستان وجود ندارد و طالبان به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان علیه کشوری دیگر استفاده کند. این اظهارات برعکس ادعای طرف پاکستانی است و این کشور، کابل را به کم کاری در مقابله با عناصر ضدپاکستانی به ویژه تحریک طالبان و بی‌توجهی به حملات این گروه از نوار مشترک مرزی به مواضع نیروهای امنیتی پاکستان متهم می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha