۱۰ هزار روستا تحت پوشش مرحله دوم طرح جهاد آبرسانی قرار می‌گیرد

بوشهر- ایرنا - معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب گفت: در مرحله دوم طرح جهاد آبرسانی ۱۰ هزار روستا دیگر در مناطق مختلف کشور در پوشش این طرح قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید آقازاده حبشی روز پنجشنبه در جریان بازدید از طرح‌های جهاد آبرسانی استان بوشهر در شهرستان دشتستان اظهار کرد: هم اکنون طرح جهاد آبرسانی برای ۱۰ هزار روستای در حال اجرا است و باتوجه به اهتمام ویژه دولت ، انعقاد قرارداد جدید با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) جهت اجرای مرحله دوم طرح در دست اقدام است.

وی افزود: امید می‌رود با اجرای طرح جهاد آبرسانی در ۲۰ هزار روستای کشور، تنش آبی به لحاظ کمی و کیفی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار از بین برود.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب یادآورشد: در اجرای مرحله نخست این طرح ۱۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط انتقال و ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه داخلی در حال اجرا است.

آقازاده حبشی با بیان اینکه برای اجرای این طرح در مرحله نخست ۸۷۰ هزار مترمکعب مخزن آب در حال احداث است، افزود : همچنین احداث یکهزار ایستگاه پمپاژ آب، حفر ۷۴۷ حلقه چاه و چهار تصفیه خانه برای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد : طرح جهاد آبرسانی در قالب طرح محرومیت‌زدایی از چهره‌ روستاهای کشور و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال انجام است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha