نماینده مجلس: شاهد تغییر جهت در روند توسعه کشور هستیم

بیرجند - ایرنا - نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: شاهد تغییر جهت محسوس در روند توسعه کشور هستیم و اجرای پروژه‌های بزرگ از جمله انتقال گاز، انتقال آب و راه‌آهن در شرق کشور نشانه این تغییر نگاه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مصطفی نخعی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی خط لوله گاز دوراهی دشتک - نهبندان که با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان در شهرستان نهبندان برگزار شد افزود: امروز یک روز بزرگ و به یاد ماندنی در تاریخ توسعه شهرستان‌های نهبندان و سربیشه و خراسان جنوبی خواهد بود.

وی گفت: اتفاقات بزرگی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در ۲ سال اخیر رقم خورده است اما همواره با مشکلی در کشور به عنوان توسعه نامتوازن و نگاه بعضا خالی از عدالت واقعی مواجه بوده‌ایم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بررسی اقدامات انجام شده در غرب و مرکز کشور و مقایسه آن با شرق کشور، شاهد این توسعه نامتوازن هستیم اما امروز شاهد تغییر نگاه به سمت توسعه در شرق کشور هستیم و این توسعه کمک بزرگی به فعلیت رساندن ظرفیت‌های عظیم منطقه خواهد کرد.

وی گفت: خوشحالیم که پیگیری‌ها و خواسته‌های مردم استان در حال به نتیجه رسیدن است و اجرای خط انتقال از دشتک زابل به نهبندان یک زیرساخت بسیار اساسی برای خراسان جنوبی به شمار می‌رود.

نخعی عنوان کرد: در گذشته به دلیل ضعف زیرساخت‌های مختلف آب، برق و گاز در جذب سرمایه‌گذار مشکلاتی داشتیم اما امروز با توجه به کار بزرگی که مجموعه شرکت گاز ایران دنبال می‌کند و سایر طرح‌های زیرساختی با اعتماد به نفس زمینه دعوت و فعالیت سرمایه‌گذاران را فراهم می‌کنیم.

وی افزود: در سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی سه خواسته به نمایندگی از مردم مطرح کردم که امروز شاهد به ثمر نشستن یکی از این خواسته‌ها هستیم و امیدواریم همچنان که در مطالعات این طرح و انتخاب پیمانکار رکوردشکنی شد در زمینه اجرا هم شاهد تسریع باشیم.

نماینده ۲ شهرستان مرزی خراسان جنوبی گفت: همچنین در حوزه تامین انرژی خط انتقال فرآورده‌های نفتی از کرمان به سمت خراسان جنوبی را دنبال می‌کنیم که امیدواریم این زیرساخت‌های مهم و حیاتی هرچه سریعتر به نتیجه برسد و این طرح مهم در حال حاضر در مرحله برگزاری مناقصه است.

نماینده مجلس: شاهد تغییر جهت در روند توسعه کشور هستیم

نخعی با بیان اینکه وزارت نفت در این مدت اخیر منشاء اقدامات بسیار مهم در کشور بوده است افزود: دیپلماسی انرژی به صورت قوی با کشورهای همسایه و سایر کشورهای منطقه در وزارت نفت دنبال می‌شود که اقدام بسیار ارزشمندی است.

وی تصریح کرد: در زمینه فروش نفت گشایش بسیار خوبی با تکیه بر دانش و تجربه و پیگیرهای بسیار خوب در مجموعه وزارت نفت ایجاد شده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: وصول مطالبات در مجموعه شرکت ملی گاز ایران روند خوبی دارد و با توجه به چالش‌های اعتباری فراوانی که در حوزه انرژی داریم، تعریف این طرح کار بسیار ارزشمند و مهمی است.

وی بیان کرد: در شرایط اعتباری سخت تصمیم گرفته شد که طرح انتقال گاز در منطقه مرزی نهبندان و سربیشه اجرا شود و با این اقدامات ارزشمند روند توسعه و رشد در این شهرستان‌های مرزی و محروم با سرعت بسیار خوبی پیش می‌رود.

نخعی افزود: اجرای خط انتقال یازدهم سراسری گاز به سمت خراسان جنوبی یکی دیگر از خواسته‌هاست که در سفر رئیس جمهور هم مطرح شد.

وی گفت: به‌روز رسانی طرح توسعه نهبندان و تدوین طرح توسعه سربیشه از خواسته‌های ما در سفر اول رئیس جمهور بود که با دستور خیلی خوب رئیس جمهور این اقدام شروع شد و اخیرا جمع‌بندی صورت گرفت.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی درخصوص طرح توسعه این شهرستان‌ها دارند که در دیدار آتی با معاون اجرایی رئیس جمهور این دغدغه‌ها را منتقل خواهیم کرد تا جمع‌بندی خوبی صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: اقدامات و پیگیری‌های خوبی توسط مسئولان استانی به ویژه استاندار صورت گرفته و تخصیص اعتبار در سه سال در قیاس با بودجه سالانه این شهرستان‌ها رقم بالایی است.

نخعی گفت: تخصیص این اعتبار تحول بسیار مهمی را در این شهرستان‌ها ایجاد خواهد کرد.

وی بر لزوم توجه به بهسازی راه‌های منطقه نیز تاکید کرد: روز گذشته و در کمتر از چند ساعت ۶ کشته در جاده‌‎های شهرستان نهبندان داشتیم و انتظار بود در بودجه امسال جاده‌های شهرستان‌های نهبندان و سربیشه ویژه دیده شود.

عملیات اجرایی خط انتقال گاز از شمال سیستان و بلوچستان به جنوب خراسان جنوبی با اعتبار هشت هزار میلیارد تومان امروز در شهرستان نهبندان آغاز شد تا اجرای این طرح زیرساختی در ۲ مرحله سبب افزایش پایداری شبکه گازرسانی شرق کشور شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha