تامین تجهیزات؛ نیاز اساسی ورزشکاران جانباز و معلول گلستان است

گنبدکاووس- ایرنا- رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین گلستان تامین تجهیزات مناسب را نیاز اساسی ورزشکاران فعال در رشته‌های مختلف این هیات به ویژه بسکتبال با ویلچر دانست و از مسوولان خواست در خریداری این تجهیزات کمک رسان جامعه ورزشی باشند.

ناصر شهری روز پنجشنبه در حاشیه مراسم استقبال از تنها ورزشکار گلستانی عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر در گنبدکاووس به خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ورزشکاران رشته بسکتبال با ویلچر باید با ویلچر اختصاصی تمرین داشته باشند و در مسابقات شرکت کنند که قیمت بالایی دارد و بیشتر آنان قادر به خرید این ویلچرها نیستند.

وی افزود: ۲۰ ورزشکار در رشته بسکتبال با ویلچر در سطح استان فعالیت دارند که ۲ نفر از آنان به نام‌های عبدالجلیل قرنجیک و عرفان بخشنده عضو تیم ملی بزرگسالان و جوانان هستند.

وی سالن‌های استاندارد را از دیگر نیازهای ورزشکاران جانباز و معلول گلستان برشمرد و گفت: در رشته والیبال نشسته و دو و میدانی پیست استاندارد برای ورزشکاران استان به ویژه گنبدکاووس نداریم که رییس اداره ورزش و جوانان این شهرستان بعد از بازدید از محل تمرین فائزه دیبایی به عنوان تنها ورزشکاران دو و میدانی استان دارنده جواز حضور در مسابقات پاراآسیایی هانگژو چین، قول مناسب سازی فضا را داد.

رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین گلستان ادامه داد: در گرگان، گنبدکاووس و علی‌آبادکتول سالن اختصاصی در اختیار هیات‌ها قرار گرفته است که نیاز به بازسازی فضا و تخصیص تجهیزات مناسب و استاندارد دارد.

شهری شرکت ورزشکاران توانمند در تمام رشته‌های قهرمانی کشور را از جمله برنامه‌های این هیات عنوان و بیان کرد: امسال تیم آق‌قلا در مسابقات لیگ دسته یک و تیم گنبدکاووس در مسابقات لیگ برتر والیبال نشسته شرکت خواهند کرد.

وی گفت: هزار و ۵۰۰ ورزشکار در رشته‌های مختلف ورزش‌های جانبازان و معلولین از جمله رشته‌های پارالمپیکی والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، تیراندازی، شنا، دو و میدانی، وزنه برداری و بوچیا به صورت همگانی و قهرمانی در بخش بانوان و آقایان در رده‌های مختلف سنی فعالیت دارند.

رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین گلستان با تاکید بر قطعی شدن حضور «فائزه دیبایی» ورزشکار رشته دو و میدانی در مسابقات پاراآسیایی هانگژو، افزود: انتظار می‌رود «عبدالجلیل قرنجیک» در رشته بسکتبال با ویلچر و سه ورزشکار خانم و آقا و یک مربی در رشته والیبال نشسته از استان به این مسابقات اعزام شوند.

به گزارش ایرنا، قرنجیک ورزشکار اهل دیار گنبدکاووس که همراه با تیم ملی بسکتبال جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار بر سکوی سوم جهان ایستاد امروز پنجشنبه با استقبال ورزشدوستان به همراه مسوولان استانی و شهرستانی به زادگاهش بازگشت.

استان گلستان افتخارات ورزشی زیادی در رشته‌های مختلف توسط ورزشکاران خود از جمله معلولان و جانبازان کسب کرده که بخش زیادی از این افتخارات مربوط به ورزشکاران مطرح گنبدکاووس در رشته‌های والیبال نشسته مردان و زنان، بسکتبال باویلچر و دو و میدانی است.

گنبدکاووس ورزشکاران ملی پوش زیادی از جمله محمد نعمتی، آرش خرمالی و زهرا دانایی توس در رشته والیبال نشسته، فائزه دیبایی در رشته دو و میدانی معلولان و عبدالجلیل قرنجیک در رشته بسکتبال با ویلچر دارد.

هم اکنون در شهرستان گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت، افزون بر ۹ هزار ورزشکار سازماندهی شده در قالب ۳۸ هیات ورزشی مشغول فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha