۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۴۲
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85147872
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتحادیه اروپا شرکت‌های تسلیحاتی روسیه را تحریم می‌کند

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه هلند همزمان با تشدید جنگ اوکراین و روسیه اعلام کرد، اتحادیه اروپا بعنوان بخشی از یازدهمین بسته تحریم‌های ضد روسی ، اقداماتی را علیه شرکت‌های تسلیحاتی و تامین کنندگان تجهیزات الکترونیکی نیروهای مسلح روسیه و همچنین افراد مرتبط با خروج کودکان از اوکراین ارائه خواهد کرد.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از خبرگزاری "تاس"، ووپکه هوکسترا، وزیر امور خارجه هلند در حساب توییتری خود نوشت: «خوشحالم که اتحادیه اروپا در مورد بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه، از جمله اقداماتی با هدف جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها، به توافق سیاسی رسیده است. به دلیل تلاش‌های هلند، این بسته ، تولیدکنندگان اسلحه، کسانی که مسئول ربودن کودکان اوکراینی هستند و تامین‌کنندگان سایبری سرویس‌های اطلاعاتی روسیه را تحریم می‌کند.»

بر اساس ادعای وزیر امور خارجه هلند، این تحریم‌ها فعال بودن صنعت تسلیحات روسیه را دشوارتر می‌کند.

پیش از این، نمایندگان دائمی کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با تصویب یازدهمین بسته تحریمی علیه روسیه موافقت کردند.

جنگ اوکراین که بیش از یک سال از آغاز آن می‌گذرد، در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در پنج اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله کرد.
طی این مدت کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و اکنون با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

این درحالی است که به نوشته نشریه آسیا تایمز، غربی‌ها اگرچه با تحریم‌های خود دولت روسیه را در حوزه‌های مالی، انرژی، فناوری، سفر، کشتیرانی، هوانوردی و منابع طبیعی هدف دادند، اما مسکو در مقابل موفق شد مشتریان آسیایی را جایگزین مشتریان از دست رفته خود در اتحادیه اروپا کند و حتی کشورهای آسیای مرکزی نیز به این کشور کمک می‌کنند تا به راحتی تحریم‌ها را دور بزند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha