واحدهای تولیدی نقش‌آفرین در ساخت سالن‌های سینمایی از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند

سمنان- ایرنا- معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان‌ سینمایی کشور گفت: طبق برنامه هفتم واحدهای تولیدی و بخش خصوصی که در زمینه توسعه و تجهیز سالن سینمایی همراهی کنند از معافیت مالیاتی و تجاری برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد خزائی شامگاه چهارشنبه در دیدار با سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در استانداری افزود: افزون بر ۲۰۰ شهر بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت سینما ندارند و تلاش می‌شود دست کم ۴۰۰ سالن سینمایی تا پایان ۱۴۰۴ ایجاد شود.
وی بیان کرد: سینما علاوه بر اکران فیلم، محلی برای بهره‌برداری در رویدادهای اجتماعی و فرهنگی کاربرد دارد.
وی سفر خود به سمنان را بیستمین سفر استانی مسوولان سازمان سینمایی به استان‌های کشور عنوان کرد و گفت: در ابتدای دولت سیزدهم، ۵۸۰ سالن سینمایی در کشور فعال بود که‌ تا به امروز بیش از ۲۰۰ سینمای دیگر افتتاح و به این‌ تعداد افزوده شد.
این مقام مسوول تصریح کرد: ۲۲۰‌ شهر کشور با جمعیت ۵۰‌ هزار نفر فاقد سالن سینما هستند و استان سمنان که در حوزه نرخ بیکاری، زیرساخت‌ها، چهره‌های علمی، نخبگان و سایر حوزه‌ها، در رتبه‌های برتر کشوری قرار دارد در حوزه سینما از لحاظ مخاطب در رده بیست و سوم کشور و از لحاظ زیرساخت‌ جز استان های کم‌ برخوردار است که باید اقدامات ویژه در این استان صورت‌ گیرد.

رییس سازمان سینمایی کشور تاکید کرد: فیلم سازی علاوه بر جنبه فرهنگی به عنوان فعالیت اشتغالزا در جامعه مورد توجه و حمایت بیشتر مسوولان قرار گیرد.

واحدهای تولیدی نقش‌آفرین در ساخت سالن‌های سینمایی از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند

بخش خصوصی در حوزه سینما و تئاتر نقش آفرین باشند
استاندار سمنان نیز در این دیدار با استقبال از حضور بخش خصوصی در حوزه‌ سینما و تئاتر این استان گفت: بهره گیری از اعتبارات ملی و استانی برای تولیدات فاخر و ارتقاء و توسعه زیرساخت‌ها در این‌ حوزه باید در دستور کار قرار گیرد.
سیدمحمدرضا هاشمی سمنان‌ را استانی فرهنگی و مردم آن دارای سطح سواد بالاتر از کشوری معرفی کرد و افزود: مردم استان مردمی متدین و فرهنگ دوست هستند.
وی گفت: بزرگترین‌ کارگردان کشور و جهان اسلام، استاد میرباقری از استان سمنان‌ است که‌ طرح ساخت سریال سلمان‌ فارسی در استان‌ سمنان را کلید زده است.
هاشمی به مغفول ماندن سینما اشاره کرد و اظهار داشت: وجود بسترهای مختلف مانند نمایش خانگی، توسعه شبکه‌های تلویزیونی و بستر فضای مجازی مولفه هایی هستند که باعث شده تا سینما مغفول بماند.
وی به تبیین دلایل استقبال کم از سینما نیز پرداخت و ادامه داد: فرسودگی سالن های سینمایی و قدیمی بودن زیرساخت های از دیگر مسائلی است که موجب استقبال نشدن از سینماها شده و با توجه به این‌ مهم، احداث سینماهای بروز و مجهز امری مهم است.
استاندار سمنان تاکید کرد: تهیه فیلم‌های کوتاه و ساخت فیلم زندگینامه ویژه شهدای والا مقام ملی از جمله مواردی است که در استان‌ سمنان آمادگی حمایت از آن وجود دارد.

واحدهای تولیدی نقش‌آفرین در ساخت سالن‌های سینمایی از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند

به گزارش خبرنگار ایرنا، در پایان دیدار تفاهمنامه همکاری " ارتقاء حوزه سینما، تولیدات سمعی و بصری و فرصت های هنری ویژه جوانان در استان سمنان" با حضور استاندار سمنان و خزاعی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور امضا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha