۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۰۷
کد خبر: 85147729
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعمیق همکاری‌های پکن و برلین با سفر نخست وزیر چین به آلمان

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: رایزنی های دولتی بین چین و آلمان نقطه عطفی در اولین سفر رسمی «لی لیانگ» نخست وزیر چین به برلین بود و حتما بر دوستی و تعمیق همکاری‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت امور خارجه چین، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز چهارشنبه(۳۱ خرداد) در راستای سفر«لی کیانگ» نخست وزیر این کشور به برلین گفت: دیدار و رایزنی های دولتی پس از بیماری همه گیری کرونا، برای چین و آلمان بسیار حائز اهمیت بود.

«لی کیانگ» نخست وزیر چین به دعوت «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز ۲۸ خرداد وارد برلین شد و با همتای آلمانی اش دیدار و رایزنی کرد. این سفر، اولین سفر رسمی وی بعد از روی کار آمدنش به خارج از چین است که در راستای دوستی و همکاری دو کشور توصیف شده است.

مائو نینگ افزود: رایزنی ها در زمینه های سیاسی، اقتصادی و تجاری، صنعتی، دارایی، دادگستری، حمل و نقل، آموزش، علم و فناوری، بهداشت، حفاظت و توسعه محیط زیست که برای هر دو طرف بسیار مورد اهمیت است، در این سفر انجام شد.

نخست وزیران دو کشور پس از دیدار و رایزنی ها در جلسه نشستی خبری اعلام کردند: چین و آلمان در ایجاد مکانیسم گفت و گو و همکاری در زمینه تغییرات اقلیمی، برگزاری سومین گفت وگوی مالی در سطح عالی بین چین و آلمان، نشست جدید محیط زیست بین دو کشور، گفت‌وگو درباره مسائل بهداشتی و تداوم تعمیق همکاری‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری، صنایع خودروسازی، فناوری پیشرفته، انرژی‌های نو، اقتصاد دیجیتال، علوم انسانی و سایر زمینه‌ها، تقویت مبادلات در همه سطوح و زمینه‌های مختلف به توافق رسیدند.

مائو همچنین گفت: هر دو طرف توافق کردند که این دور از رایزنی‌های دولت چین و آلمان کارآمد و عملی بوده و نتایج خوبی به دست آورده است. همکاری چین و آلمان پایه محکمی دارد. این به نفع هر دو کشور است که دو طرف همکاری‌ها را در سطح بالاتر، با استانداردهای بالاتر و با کیفیت بالاتر تعمیق بخشند و به طور مشترک ثبات زنجیره تولید و عرضه جهانی را که دارای نفوذ مهم جهانی است، حفظ کنند.

مائو تاکید کرد: چین مایل به حفظ اصول احترام متقابل، جستجوی زمینه های مشترک با حفظ تفاوت ها، مبادلات و یادگیری متقابل و همکاری برد-برد ادامه دهد و با آلمان برای اجرای اجماع مهم دست یافته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha