۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 85147416
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ثبت جوجه‌آوری سه گونه پرستوی دریایی در گیلان

۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹
کد خبر: 85147416
ثبت جوجه‌آوری سه گونه پرستوی دریایی در گیلان

رشت - ایرنا - مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان از جوجه‌آوری سه گونه پرنده شامل کشیم کوچک، پرستوی دریایی تیره، چنگر نوک سرخ در آب‌بندان‌های شهرستان املش خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان، حمزه عشوری در این رابطه گفت: جوجه‌آوری ۲ گونه کشیمکوچک و پرستوی دریایی تیره برای نخستین‌بار است که دراین شهرستان ثبت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه طی پایش مستمر محیط‌بانان به هدایت شاهپور عبدی جوجه آوری این سه گونه طی ماه‌های اخیرثبت شد، تصریح کرد: آب بندان‌های شهرستان املش امسال به دلیل دارا بودن آب کافی وموجودات زنده تالابی نظیردوزیستان، ماهیان و بی‌مهرگان غنی است و از جایگاه خوبی برای رشد و تکثیر پرندگان محسوب می‌شود.

گیلان اگرچه یکی از کوچکترین استان ها و ۹ دهم از مساحت کشور را تشکیل می‌دهد اما دارای پتانسیل‌های ملی و جهانی بسیار است و پرندگان که یکی از مهمترین شاخص‌های حیات وحش در دنیاست ظرفیت عظیم پرنده نگری را برای این استان رقم زده است؛ تعداد ۵۳۳ گونه پرنده در ایران وجود دارد که از این میان ۶۰ درصد از پرندگان کشور در گیلان مشاهده می‌شوند.

تالاب‌های امیر کلایه، پارک ملی بوجاق و تالاب بین المللی انزلی بویژه پناهگاه حیات وحش سلکه، پناهگاه حیات وحش سرخانگل و منطقه حفاظت شده سیاه کشیم بیشترین میزان مهاجرت پرندگان را به خود اختصاص می دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha