۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85147382
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

 دادگاه متهمان پرونده "دوج کوین" در قزوین برگزار شد

قزوین - ایرنا - رییس کل دادگستری استان قزوین از برگزاری دومین جلسه رسیدگی متهمان پرونده ارز دیجیتال "دوج کوین" در شعبه ۱۰۲ دادگاه های کیفری ۲ قزوین به ریاست قاضی اکرمی خبر داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، علی شعبانی روز چهارشنبه در بیان جزییات این خبر تصریح کرد: براساس شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری یک شرکت در حوزه استخراج رمز ارز و امیدوار کردن مردم به پرداخت سودهای غیرمتعارف، پرونده قضایی در یکی شعب بازپرسی دادسرای قزوین تشکیل و متهمان تحت تعقیب کیفری قرار گرفته و بازداشت شدند.

وی افزود: پس از تحقیقات مقدماتی در داسرا، کیفرخواست متهمان به اتهام مشارکت در کلاهبرداری از طریق امیدوار کردن مردم به امور غیر واقع، فریب مردم به وجود شرکت و موسسات موهوم، ایجاد مانع جهت دسترسی به داده‌ها و جعل رایانه‌ای، مداخله غیرمجاز در اموال توقیفی بدون مجوز قانونی صادر و پرونده جهت ادامه روند رسیدگی به دادگاه های کیفری ۲ قزوین ارسال شد.

شعبانی با اشاره به اینکه این پرونده ۳۱۱ شاکی دارد و جزء پرونده های کثیرالشاکی و مهم استان محسوب می شود، خاطرنشان کرد: میزان کلاهبرداری متهمان در صورت تبدیل رمز ارز و محاسبه دقیق حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده که رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و دومین جلسه رسیدگی با حضور متهمان، شکات و وکلاء طرفین برگزار شد.

رییس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه سه متهم در این پرونده تحت تعقیب قضایی قرار گرفته که ۲ نفر از آنان به دلیل عجز از تودیع وثیقه در زندان به سر می برند و یک نفر نیز متواری است، یادآور شد: در این جلسه رسیدگی، اظهارات شکات و دفاعیات متهمان و وکلاء طرفین اخذ شد و قاضی پرونده درخصوص برگزاری جلسات رسیدگی دیگر و یا صدور حکم قضایی تصمیم گیری خواهد کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha