نهضت افزایش و تجهیز سالن‌های سینما تا انتقاد از کمرنگی معنویت در تولیدات سینمایی

سمنان - ایرنا - معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی در سفر به سمنان به برنامه‌ریزی برای تجهیز و افزایش شمار سالن‌های سینمایی کشور به یکهزار سالن، تلاش برای راه‌اندازی بنیاد انیمیشن و ملی‌سازی سرور سینما به منظور ارتقای کیفیت نمایش، جذب کارگردان اولی و راه‌اندازی واحد بازرگانی سینما اشاره و از کمرنگی معنویت در فیلم‌های سینمایی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد خزائی روز چهارشنبه در نشست با هنرمندان سینمایی استان سمنان در سالن همایش فرهنگسرای کومش افزود: توجه به زیرساخت‌های سینمایی در استان‌ها یک شعار نیست و تلاش می‌شود تقویت شود.

وی اضافه کرد: افزون بر ۲۰۰ شهر بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت در کشور فاقد سینما هستند و توسعه سالن‌های سینمایی با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: سینما مصداق توسعه‌یافتگی فرهنگی است و اکنون مردم و مجلس برای ساخت سینما مطالبه‌گری می‌کنند که این مطالبه‌گری ارزشمند است.

وی یادآور شد: زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم ۵۰۰ سینمای فعال و غیرفعال در کشور وجود داشت و اکنون ایجاد حداقل ۴۰۰ سالن سینما تا پایان ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: سال گذشته ۲۰۰ سالن سینمایی ایجاد شد و ۵۰ سالن سینمایی دیگر طی چند ماه آینده افتتاح می‌شود و تا پایان ۱۴۰۴ افزایش شمار سالن‌های سینمایی به یکهزار سالن در دستور کار است.

نهضت افزایش و تجهیز سالن‌های سینما تا انتقاد از کمرنگی معنویت در تولیدات سینمایی

جذب ۸۰ کارگردان اولی از اقدامات سازمان سینمایی کشور در دولت سیزدهم

رییس سازمان سینمایی افزود: توسعه سالن، تقویت زیرساخت، کادرسازی و ایجاد تشکیلات جدید، انتخاب ۸۰ کارگردان اولی که ۶۰ نفر شهرستانی هستند از جمله برنامه‌ها و اقدام‌های سازمان سینمایی است.

خزائی گفت: بنیاد سینمای فارابی از سراسر کشور از علاقه‌مندان به بازیگری ثبت‌نام می‌کند و بعد از شناسایی، طی مراحل و استعدادیابی افراد، آنها را بورسیه می‌کند.

وی یادآور شد: دعوت از فیلم‌سازهای استانی در جشنواره سینما جوان و جشنواره سینما حقیقت با هدف آشنایی فیلم‌سازان استانی و ارتقای آگاهی و دانش آنها در دستور کار است.

رییس سازمان سینمایی تصریح کرد: استفاده از تهیه‌کنندگان استانی با ظرفیت‌های استانی از رویکردهای مهم سازمان سینمایی کشور است.

گسترش متاورس و هوش مصنوعی عامل انقلاب تصویری/ حذف برخی مشاغل سینمایی به زودی

خزائی افزود: با وجود و گسترش فضای متاورس و هوش مصنوعی خیلی از مشاغل در سینما را به زودی حذف و جنس عرضه و تقاضا متفاوت خواهد شد که می‌توان از آن به عنوان انقلاب تصویری یاد کرد.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات انجمن سینمای جوانان استان سمنان، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش اعتبارات برای تولید ۱۰ فیلم کوتاه در استان سمنان برای کنگره سه‌هزار شهید مشکلی نخواهد بود.

تلاش برای راه‌اندازی واحد بازرگانی سینمایی

رییس سازمان سینمایی گفت: واحد بازرگانی سینمایی به منظور تامین هزینه در راستای حمایت مالی و تبلیغات برای سینماهای کشور در دستور کار است.

وی بیان کرد: واحد بازرگانی سینمایی با جذب تبلیغات و تامین مالی حامی خوبی برای سالن‌داران سینمایی در شهرستان‌ها خواهد بود.

نهضت افزایش و تجهیز سالن‌های سینما تا انتقاد از کمرنگی معنویت در تولیدات سینمایی

راه‌اندازی بنیاد انیمیشن در آینده‌ای نزدیک

رییس سازمان سینمایی گفت: طی یکسال گذشته به دنبال راه‌اندازی بنیاد انیمیشن هستیم و با تصویب این پیشنهاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی این بنیاد به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

خزائی بیان کرد: انیمیشن صنعتی پول‌ساز و جذاب و موثر در توسعه فرهنگ و دیپلماسی ارتباطی است و توجه به رونق این صنعت از اولویت‌های سازمان سینمایی است.

وی بیان کرد: سال گذشته سال سخت برای جامعه هنر و سینمایی بود سینما کاغذی پیشنهاد خوبی برای رونق فیلم کوتاه است و می‌توان اجرای طرح را پیگیری کرد.

خزائی با اشاره به تعطیلی سینما در صبح‌ها یادآور شد: پاتوق فیلم کوتاه با تجمیع چند فیلم کوتاه در سینماها ایجاد شود و انجمن سینما جوانان استان سمنان می‌تواند در عملیاتی شدن این طرح پیشرو باشد.

نوید ساخت یک فیلم بلند در استان سمنان با مشارکت سازمان سینمایی کشور

رییس سازمان سینمایی بیان کرد: دولت سیزدهم به دنبال تحقق مردمی‌سازی گفتمان است و این ظرفیت وجود دارد در صورت تفاهم‌نامه با استانداری سمنان سرمایه‌گذاری یک فیلم بلند از طریق مشارکت و تامین هزینه ۵۰ درصد از سوی استانداری سمنان و ۵۰ درصد از سوی سازمان سینمایی وجود دارد.

وی اضافه کرد: امکان تایید پنج فیلمنامه از استان سمنان برای تولید فیلم در بنیاد سینمایی فارابی وجود دارد.

وی تاکید کرد: حضور معنویت و مبانی دینی در سینمای کشور در طی سال‌های گذشته کمرنگ شده است و هر چه این مفاهیم در سینما تقویت شود آینده بهتری خواهیم داشت.

رییس سازمان سینمایی گفت: بسیاری از کارگردانان تمرکز بر معنویت را شعارزدگی می‌دانند و باید در تولیدات سینمایی اندیشه، گفتمان و تقویت معنویت و مبانی دینی مورد توجه باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha