۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85147235
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

قبرس کمک تسلیحاتی به اوکراین را رد کرد

۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۵
کد خبر: 85147235
قبرس کمک تسلیحاتی به اوکراین را رد کرد

تهران-ایرنا- نیکوس کریستودولیدس (Nikos Christodoulides) رئیس جمهوری قبرس گفت کشورش قصد ندارد سلاح به اوکراین ارسال کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کریستودولیدس در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره برنامه قبرس برای تبادل یا خرید سامانه های جدید تسلیحاتی با سایر کشورها و ارائه سلاح های ساخت شوروی سابق -که در حال حاضر در ارتش این کشور از آنها استفاده می شود- به اوکراین، اظهار داشت: قبرس قصد ندارد در تامین سلاح های مورد نیاز کی‌یف نقش داشته باشد و در این صورت بدون محافظت باقی می ماند.

وی با گذشت ۱۰۰ روز از به قدرت رسیدن، روز سه شنبه در این کنفرانس خبری اعلام کرد که کشورش تحت اشغال است و منابعی که از آن استفاده می کند از جمله منابع نظامی، بسیار خاص هستند و این کشور نمی تواند اقدامی را انجام دهد که باعث شود قبرس قدرت دفاعی خود را از دست دهد.

کریستودولیدس گفت هدف قبرس در پنج سال آینده افزایش بودجه دفاعی، تقویت قدرت بازدارندگی کشور و افزایش ۲ درصدی تولید ناخالص داخلی است.

کشورهای غربی از آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ میلادی در ارسال کمک های نظامی به اوکراین نقش داشته اند. این کمک ها شامل ارسال مهمات و کمک های آموزشی در سال ۲۰۲۲ و ارسال تسلیحات نظامی سنگین تری مانند تانک در اواخر این سال و سال ۲۰۲۳ بوده است.

در ماه های اخیر کی‌یف کشورهای غربی را برای دریافت جت های جنگنده تحت فشار قرار داده و کرملین بارها درباره تجهیز بیشتر اوکراین به سلاح هشدار داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha